Nyerj a legmodernebb Brand stratégiával - Brand kultúra építés azonnali piachódítása
BRAND őstörténet és fejlődés
“Nagyon szomorú lenne, ha a Nike Brand sem lenne más, mint szép színek, szép design ígérete.”
Írta: G.E. Matolay | brand, branding
Ez a írásunk a Brand kultúra fejlődéstani koncepciójára támaszkodik, miközben bemutat egy új modellt a Brand fejlesztés területén.
Mindenek előtt tudnunk kell, hogy a régi Brand modellje csupán egy külső Brand arculat létrehozását javasolta a fogyasztók befolyásolására. Ez természetesen az előző század és egy teljesen elavult megközelítés és gondolkodásmód. Sok ember félreértése még mindig ebből az ősrégi, 80-as évek modellből származik. Számukra a Brand építés nem más, mint arculati elemekkel való feldíszítés.
Nagyon szomorú lenne, ha a Nike Brand sem lenne más, mint szép színek, szép design ígérete.
“Mindenek előtt tudnunk kell, hogy régi Brand modellje csupán egy külső brand arculat létrehozását javasolta a fogyasztók befolyásolására.“
A VÁLTOZÁSOK SZELE
Úgy gondoljuk, itt az ideje, hogy másképp dolgozzunk. Az modern Brand fejlesztési modellben a vállalat valódi értékei helyettesítik a külső Brand megjelenést. Más szavakkal, a jó megjelenés már nem elég.
Miért ez a nagy változás?
HONNAN INDULTUNK?
A 70-es, 80-as időkben még nem volt kérdés az, hogy akik maguknak Brandet építettek azok meglévő belső értékekre építették rá a külső megjelenést. Komoly, elkötelezett, minőség orientált cégek javították megjelenésüket azáltal, hogy ügyfélközpontúbb külső arculatra váltottak.
Ekkor még nem volt jelen az arctalan tömegtermelés, a minőségtelen termékek eladása megtévesztő magatartással. Abban az időben, ha egy adott árúra ráírtak valami jellemzőt, azzal az árú valóban rendelkezett, nem voltak rejtett trükkök és kereskedelmi fogások.
A brand építésnek egyetlen célja volt, a garantált minőséget jobban eladni és jobban bemutatni.
Továbbá abban az időben még nem volt túlkínálati piac, nem hemzsegtek az ajánlatok a vevők asztalán. Ha vásárolni akartak valamit, nem voltak összezavarodva az ajánlatok tömegében.
A Brand építés hatására a garantált minőséggel a gyártók, kereskedők csupán jobban el tudták érni vevőiket, ahogy szépen alakult ki a jóléti, fogyasztói társadalom.
MI OKOZZA A KÜLÖNBSÉGET?
Mi történt valójában?
A 2000-es évekkel teljesen kialakult a jóléti, fogyasztói, többszörösen túlkínálati piac modell.
Képzeljük csak el, hogy ebben a felhígult világban, ahol már a garantált minőség a múlté, mekkora megtévesztő ereje van egy jól kidolgozott, felcicomázott Brand Arculatnak. Az ígéret földje.
Nagyon jól képzett szövegírók, arculat tervezők és designerek adják el a “semmit”.
Így aztán vissza kell kanyarodni a múlthoz. Azok a cégek, akik valódi minőséget állítanak elő kötelező, hogy Brand fejlesztést hajtsanak végre.
Olyan Brand fejlesztést, amely nem csak külső arculati elemeket tartalmaz, hanem Igazi vevői elkötelezettséget hoz létre, megemelve a lojalitást, megemelve a Brand élményt, a vásárlói tudatosságot és ezen keresztül az eladásokat.
AZ ÚJ MODELL
Ez az ÚJ Brand fejlesztési modell harcol az arctalan, lélektelen, SZÍNLELT BRANDEK ellen.
Valódi életet és kultúrát visz a brand fejlesztésbe, úgy válik egyedivé és valódivá a vásárlók előtt, hogy nem hagy érvényesülést a HAMIS, SZÍNLELT BRANDEKNEK.
Ahhoz, hogy versenyezhessünk a mai gyors tempójú tájakon, a Brandeknek jobbnak kell lenniük, megmutatva igazi belsőjüket.
Egy új kulturális irányzatot kell magukba foglalniuk. Ezt a Brand kultúrát új modellnek nevezzük, és úgy gondoljuk, hogy ezzel a cégek valóban csodálatos Brandekké alakíthatják át a cégeiket.
Olyan Brand kultúrát képesek felépíteni, amivel a lélektelen, csak külső “Brand Sminkkel” rendelkezőek nem tudják felvenni a versenyt.
“Ez az ÚJ Brand fejlesztési modell harcol az arctalan, lélektelen, SZÍNLELT BRANDEK ellen.”
“Így aztán vissza kell kanyarodni a múlthoz és azok a cégek akik valódi minőséget állítanak elő kötelező, hogy Brand fejlesztést hajtsanak végre.”
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó