Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

A Brand stratégia nem marketing, hanem behatolás a vevőkör koponyájába

Publikacio_2.jpg

 

Írta: G.E. Matolay | brand, brandstratégia

 

Mi van akkor, ha a neved nem Nike, Samsung, BMW vagy Mark and Spencer? Mit tehetsz, ha valaki Brandingeléssel nálad korábban kiépítette saját pozícióját a vevőkör fejében? Ezek alapján már csak második lehetsz. Ez ilyenkor egy kicsit nehezebb feladat, mivel köztudott tény, hogy a másodikat sehol sem jegyzik.

 

Valahogy a második helyre az emberi gondolat kevésbé reagál, kevésbé jegyzi meg. Mi Magyarország legnagyobb tava? Ezt természetesen mindenki tudja, hogy a Balaton. De melyik Magyarország második legnagyobb tava? Erre a kérdésre már kevesebben tudják a választ, pedig ez a Tisza-tó.
 

Mi történik, ha nem vagy első


Amennyiben Brandépítés során nem elsőként hatolsz be a vásárlói köröd koponyájába - legyen itt szó emberi kapcsolatokról, politikáról -, értékesítési problémával találod szembe magad. Nehézségeid lesznek abban, hogy vásárlói köröd megjegyezzen téged. Az üzleti életben a vásárlók fejében elfoglalt helyért való versenyben az esélyek mindig az elsőnek kedveznek, annak az embernek, terméknek vagy szolgáltatásnak, amely egy adott témában elsőként hatol be az emberi fejekbe.

 

“A Brandingelést sosem szabad összetéveszteni a marketinggel.
A Brand stratégia egy alapvető céges fejlesztési tevékenység és folyamat, míg a marketing csupán ennek piacra helyezéséről gondoskodik.” 

 

A Brandingelés az első és sosem szabad összetéveszteni a marketinggel. A marketingben és annak van könnyű helyzete, akinek a Brandje már meg van alapozva az emberek fejében.


Lehet hogy a szerelem másodszorra is csodálatos, de elsőre az igazi. A legtöbb ember leginkább az első szerelmére emlékszik a legjobban, a másodikra már kevésbé. Ez az írás természetesen nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy egy második vagy harmadik helyen lévő terméket vagy szolgáltatást lehetetlen lenne eljuttatni az emberek fejébe.

 

Erre is megvannak a megfelelő Branding módszerek. Elsőnek lenni egy bizonyos kategóriában óriási előnyt jelent a marketingben és az értékesítésben, a Brand stratégia építés egyik fontos eleme az ELSŐ pozíció megszerzése is kiépítése az ügyfélkörben.


Először is meg kell győződni arról, hogy biztosan találsz-e valamit, amiben első lehetsz.

 

“Jobb nagy halnak lenni egy kis tóban, mint kis halnak egy nagy tóban.”

 

Amikor már megvan a kis tavad, és nagy hal vagy benne, akkor eljött az ideje annak hogy a tavadat bővíteni tudod.
 

A Brandépítésben a könnyű behatolás titka elsőnek lenni. Azt az embert, céget, terméket, amely elsőnek hatolt be egy bizonyos kategóriában az emberek koponyájában, azt utána nagyon nehezen lehet onnan kiverni vagy kilökni.

 

Nézd csak meg az Apple példáját. Ők voltak azok, akik elsőként léptek be az emberek fejébe az okostelefon témájában. Jók vagy rosszak, ez csak megítélés kérdése, mégis ők vezetik ezt a piacot. 

 

G.E. Matolay 

MG Vállalkozás Mérnökség

Unique Branding szakértő, író, előadó