MI EGY VÁLLALKOZÁS LEGNAGYOBB PROBLÉMÁJA?
https://www.spellbrand.com/how-to-skyrocket-your-brand-awareness
Írta:G.E.Matolay | brand, brandfejlesztés
Ha meg kellene nevezned egy vállalat legnagyobb problémáját, mi lenne ez?
"Senki sem tud rólad."
Noha innovatív, képzett társaságok tízezrei működik odakint, a kkv-k és a vállalkozók előtt még ma is az egyik legnagyobb kihívás a vásárlói brand tudatosság fejlesztése.
Mint ilyen, a brand ismertségének kiépítése komoly aggodalomra ad okot azon vállalkozások számára, amelyek megpróbálják felemelkedni a földről.
De pontosan hogyan kell ezzel foglalkozni?
Hogyan vásároljanak tőled az ügyfeleid és hogyan segítsenek téged növekedni, ha nem ess tudják, hogy létezel? Hogyan tudod elérni, hogy írjanak rólad vagy széles elérésű értékeléseket kapj, ha senki sem tudja, hogy ott létezel valahol odakint?
A válasz sokszor nagyon egyszerű: “nem tudom”.
MIÉRT VAN SZÜKSÉG BRAND TUDATOSSÁGRA?
Új vállalkozó vagy az üzletben, és csak nem tudod, hogy miképpen lépj ki a széles közönség elé? Vagy talán van már tapasztalat a hátad mögött és az a célod, hogy emlékezetes Branddé válj?
Ne aggódj, mi mindannyian azt szeretnénk, hogy észrevegyenek minket és bízzanak bennünk.
És ami érdekes, hogy ezt el is lehet érni. Viszont az üzletépítés mellett ezzel is foglalkozni kell.
Minden egyes vállalkozónak kettős feladata van:
1. Vállalkozás építés és működtetés
2. Brand tudatosság építés és megtartás
Megértem, hogy millió és millió vállalkozás létezik a világon hasonló vagy azonos termékekkel / szolgáltatásokkal, mint a tiéd. Tudom, hogy a mai verseny sokkal nagyobb, mint egy-két évvel ezelőtt, ami sokkal több választási lehetőséget hagy az ügyfelek számára.
Más szavakkal: sokkal több munkát kell elvégezni annak érdekében, hogy megágyazza a helyét a piacon.
A Brand tudatosság fejlesztésével csupán könnyebbé válik az 1. feladat.
Aki csak vállalkozást épít és működtet, annak néha nehéz napjai vannak.
Az a vállakozó, aki erőteljes Brand tudatosságot épít, annak sokkal könnyebb a dolga az üzlet építésben és működtetésében.
Ez csupán egy rövid cikk arról, hogy miként könnyítsük meg a vállakozó munkáját és üzletvezetési gyötrelmeit. A kulcs pedig az üzletvezetés melletti brand tudatosság építése.
A NÖVEKVŐ BRAND TUDATOSSÁG MIT JELENT A CÉGED SZÁMÁRA?
• Termékedet / szolgáltatásodat sokkal több vásárló veszi majd észre
• Az ügyfelek tudatosabban fognak visszajelzéseket adni, amelyek segítenek majd téged a terméked / szolgáltatásod fejlesztésében
• a brand tudatosabb ügyfeleid ajánlani fogják a termékedet / szolgáltatásaidat a barátaiknak, és ezzel még jobban növeli fogják a brand ismertségedet
• stb.
Ezek nagyon is értékes célok annak érdekében, hogy az üzlet vezetése könnyebbé váljon és ne okozzon napi fejtöréseket. Azért dolgozunk, hogy megmutassuk ügyfeleinknek az utat a vásárlói Brand Tudatosság növelésének pontos útvonalait.
Tudom, hogy olyan ember vagy, aki lelkiismeretesen működteted a cégedet vásárlóid elégedettségére. A vásárlói Brand tudatosság számodra egy nagyon fontos tényező, mert sokan olyanok is építik ezt, akik csupán megtéveszteni akarják ügyfeleiket és ezzel kárt okoznak a bevételeidnek. Jobb, ha a tisztességes vállalkozók is lekezdenek brand tudatosság növelésével, mert ez kétszeres csapás a konkurenciára.
G.E.Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó