Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Hogyan azonosulnak az ügyfelek a Brand stratégia által közvetített történetekkel?

 

publikacio_47.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, brandstratégia

 

A pontosan lefektetett és kidolgozott történetek a brand stratégia Identitásának hatalmas részét képezik.

Amikor egy branddel azonosulunk, akkor valójában azonosulunk azzal, amit ez a brand mond nekünk magáról.

Amikor a vásárló a brand élmény részeként azonosulni akar a branddel, akkor a cég által kommunikált sztorihoz fog nyúlni.
Minden vállalkozónak meg kell értenie, hogy a vásárlónak szüksége van a Brandre, az ahhoz való csatlakozásra, mint egy pohár vízre. Ez a hovatartozás, az ügyfél hovatartozása. A brandekneb manapság egyre nagyobb szerepe van vásárlók gondolkodásmódjában.

Bizonyos típusú üzletek a Spar-ban vásárolnak, a Starbucks helyett inkább egy független kávézóban akarnak kávét kapni, online vásárolnak egy nagy online üzletből, ahelyett, hogy a helyi piacra mennének bevásárolni. 

A vállalatoknak rendszeresen gondoskodniuk kell lefrissített brand identitásukról az általuk elmondott történetek szempontjából.
A történetnek vissza kell tükröznie azt, hogy az üzlet mit gondol az ideális ügyfeléről.

Például, ha a brand identitása a körül forog, hogy fiatal vagy és huszonéves, viszont az ideális ügyfélnek inkább a harmincas éveiben lévő anyának kellene lennie, akkor az egy komoly eltérés.
Ez az eltérés pedig komoly hatással lesz a cég brandjére, bevételére és az egész üzletre.

 

Az ügyfelek pozitívabban reagálhatnak, amikor a brandyről barátaiktól hallanak

 

publikacio_47_1.png

 

A közösségi média az újfajta “szóbeszéd”, és az ügyfelek szeretnek beszélgetni. Amikor egy vevőnek, különösen nőnek, bármilyen ajánlásra van szüksége a szolgáltatásoktól egy termékig, a tendencia az, hogy azt a  közösségi médiában kérdezik.

A barátok kommentálják, hogy mely termékek és cégek működtek nekik - és melyek nem. Ezek a reakciók kulcsfontosságúak a vállalkozások számára.

 

A piac tele van minden alternatívával, és a válogatásba való belefáradás nagyon gyorsan bekövetkezhet.

Az egyszerűbb megoldás az, ha hozzáéretőktól vagy tapasztaltaktól véleményt kérnek - megkérdezik anyukákat a babakocsikról, megkérdezik az úszókat az atlétikai fürdőruhákról,… .

 

Ez az egyik oka annak, hogy a vállalkozásoknak keményen kell dolgozniuk ahhoz, hogy Influencereket hozzanak létre a piacon.
A vállalati brand stratégiának támogatnia kell a vásárlások vagy vélemények megosztását, hogy bátoríthatják az ügyfeleket, hogy elmondják saját történeteiket. Ajánlási jutalmakat kínálhatnak fel az új ügyfelek számára. A brand stratégia valószínűbbé teheti, hogy egy potenciális új ügyfél pozitív közelítsen a brandünkhöz.

 


“A piac tele van minden alternatívával, és a válogatásba való belefáradás nagyon gyorsan bekövetkezhet.”

G.E.Matolay 

Unique Branding szakértő, író, előadó