A Brand Stratégia építés törvényei, amely sose évülnek el - I. rész
Az Al Ries 1998-as szabálya továbbra is fennáll?
Írta: G.E. Matolay | brand, brandfejlesztés
Huszonkét évvel ezelőtt, Al Ries Brand építés és marketing guru komoly törvényeket tett közzé, amelyek irányadóak lettek a legtöbb iparág számára.
Abban az időben csak 147 millió ember volt csatlakoztatva az internethez, és a Google csak egy induló vállalkozás volt.
Manapság a világ népességének 59% -a böngészi a Google-t (4,3 milliárd felhasználó), és napi átlag szinte hét órát töltenek online.
Láthatóan minden gyökeresen megváltozott, de mennyire tekinthetőek maradandónak az 1998-as szabályok?
Kiderült egy meglepő szám, amely teljesen vagy majdnem egészében még ma is teljesen releváns. Van 5 alapvető igazság, amely időtlennek tűnik és a mai Brand és marketing szakemberek számára is napi eszköz.
Pillantsunk csak bele az egyik ilyen alapvető törvénybe, amelyet még a mai nap is érdemes minden üzletembernek megfontolnia, aki ütőképes és emlékezetes Brand stratégiát akar építeni.
A TÖRVÉNY A GYŐZTESEKNEK 1.
1. A szűkítés törvénye
"A Brand stratégia egyre erősebbé válik, amilyen mértékben szűkítjük annak fókuszát.”
Al Ries ezen „ Szűkítés törvényét” még manapság is teljesen elismerik
a profi Brand stratégia építésben és a szegmens szerinti marketingben is.
A Shopify, az internet egyik legfontosabb szakértője területén:
„Amikor egy tudatosan szegmens piacot akarunk kiépíteni egy meghatározott közönség számára, akkor a szűkítés törvényével elvégzett Brand stratégia építés és azzal való pozicionálás mint go-márkának nemcsak megalapozza a hitelességünket a velünk szemben versengő konkurenciákkal szemben, akik mindenben jók akarnak lenni, hanem a bállakozásunk száméra is egy koncentráltabb üzleti tevékenységet eredményez. Minden egyszerűsödik és tiszta lesz és sokkal egyedülállóbb lesz az az érték, amit kommunikálunk, letisztultak lesznek a tartalmaink, ami megkönnyíti hogy a vásárlóinkban annak a kulcsfontosságú gondolatnak a kialakulását mondhassák:
“Ez pont nekem való!”"
Sokatok azért nem mer szűkíteni vagy egy szűk szegmensben megmaradni, mert attól fél, hogy lemarad valamiről.
Bármilyen típusú vállalkozásnak 2 alapvető feladata van, amelyet egy időben és párhuzamosan érdemes végezni:
1. Üzletépítés és fejlesztés
2. Hírnév, elismertség építés
A Hírnév, elismertség önmagában képes meghajtani és lendületben tartani az üzletet és teljes mértékben megkönnyíti annak építését és fejlesztését.
Amikor nincs hírnév és nincs elismertség, akkor az üzletépítésed egy eléggé izzadtságos feladattá válik.
Amikor nem egy szűk és jól körülhatároz szegmensben dolgozol és működsz, akkor nagyon nehéz elismertséget kivívnod. A szűk szegmensben való üzletépítéssel egyben hírnevet és vállalkozást is építünk.
Noha a Brand Stratégia felépítése sokat fejlődött az elmúlt 20 évben fejlődött, ez az elv továbbra is hatályban marad. Ne nagyon engedd, hogy könnyedén eltérítsenek az alapvető termékkínálatodtól.
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó