Az ügyfél utazásának feltérképezése a B2B Brand felállításához
G.E. Matolay
Egy tipikus brand csatorna a tudatosságra, a vásárlásra, az elégedettségre és a hűségre összpontosít.
Az elmúlt néhány év során ez a brand csatorna egy teljes körívvé vált, mivel brand szakértők tudatosan megfigyelték a keresések megnövekedését és a lojális brand rajongók kereséseit. A teljes körív egy új tudatosságot hoz létre, amely befolyásolja vásárlók teljes networking tevékenységét.
A brandnek meg kell értenie, hogy miképpen mozognak a potenciális vásárlók az egyik szakaszból a másikba, és meg kell érteniük, milyen okból léphetnek ki a köríven tett folyamatos mozgásukból.
Az ügyfél utazásának korai szakaszában a figyelem fókuszát a tudatosításra és figyelem megszerzésére kell helyezni, hogy segítsék a brandet kitűnni és jól látszódni a lehetőségek tömegben.
A brandet erősítő és kommunikáló marketing lehetőségek között szerepelnek a különböző közösségi médiák, a szponzorálás, a kiállítások, rendezvények, a vonzó tartalmú videók és blogok.
Annak érdekében, hogy az ügyfeleket a körív következő, mérlegelési szakaszába tudjuk átmozdítani használjunk influencereket, hogy tanítsa azokat, akik többet szeretnének megtudni.
Használjunk PR-t, hogy a brand az ipari szegmens hírévé váljon, akár tradicionális, közösség, akár blogger csatornákon keresztül. Kapcsolódjon fel online felhasználói review webhelyekhez vagy közösségi média review webhelyekhez.
A bonyolultabb vagy nagyobb kockázatú vásárlási döntésekhez az ügyfelek szinte mindent megvizsgálnak, még akkor is, ha megerősítjük náluk a vásárlás valós értelmét. A stratégia ezen a ponton az ügyfél gondolataiban felmerülő kérdések vagy kétségek megoldása és megválaszolása.
A marketingszakemberek ehhez kereső webhelyeket - például a Google-t, szakértői kiértékelő webhelyeket és online tartalmat használhatnak, vagy nyomtatott médiát.
A brand weboldala itt kerül a figyelem középpontjába, és a megfelelő információkkal kell tartalmaznia a tudás hiány vagy kétségek kiküszöbölésére.
Mindezeknek az a szerepe, hogy az ügyfeleket felé mozdítsuk el a vásárlási döntés irányába.
Ahogyan az ügyfelet a vásárlási szakaszba mozgatja, le kell zárnia a döntési fázist, és meg kell indítania a vásárlást, ebbe beleértve az erősen személyre szabott, face to face eladást is, amelyet értékesítési anyagokkal vagy hiteleséget bizonyító prezentációkkal kell alátámasztani, hogy a vásárlókat a vásárlás pillanatában beindítsa.
Alapvető fontosságú lehet ezen a ponton a sikeres felhasználók, a véleményformálónak, az influencernek és a buyerek használata. Olyanokat lehet itt színre léptetni, akikkel a vásárló eddig még nem találkozott.
A siker érdekében alapvető fontosságú lehet, hogy brand megbeszéléseket nyújtson a kapcsolattartóknak.
A vásárlás után ellenőrizze, hogy minden eladási kommunikáció tartalmazta-e az alapvető brand üzeneteket, és erősítse meg újra a vásárlási döntést, felvázolva a várható vevői előnyöket.
Későbbiekben az ügyfélszolgálat és az operatív csapat fogja nyújtani a boldog ügyfélélményt. Mivel az operációs csapata továbbra is teljesíti az elvárásokat, a vásárlókat ezáltal magasabb frekvenciára tudja kapcsolni, így alakítva ki a leghűségesebb felhasználókat.
VIP programokon keresztül és exkluzív hozzáférésű tapasztalati rendezvények felhasználásával a hűséges vásárlók magjából brand funokat kell létrehozni. Mindezt annak érdekében, hogy a cég megszilárdítsa a kapcsolatát azokkal a brand rajongókkal, akik az Ön brandjét kedvenc brandjüknek tekintik. Amennyiben már rendelkezik egy brand rajongói kemény maggal, ők lesznek azok, akik ösztönözni fogják a többieket, hogy erőteljesen belekapcsolódjanak a folyamatos, körkörös vásárlói körívbe.
Így jön lére egy folyamatos, erős és tartós vásárlói körforgás, amelyet az ön hiteles brandje hajt meg.
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó