Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

A Céges Brand stratégia építés 4 indoka

 

 

Publikacio_21_1.png

 

A vállalatnak többet kell válnia, mint egy termék, szolgáltatás, alkalmazottak és kimondott szavak.

A tudatosan felépített céges Brand stratégiája elengedhetetlen az üzleti életben, mert a Brand vásárlói élménye erősen kötődik a vállalat értékéhez és a hosszú távú sikeréhez.

Legtöbben úgy gondolják, hogy a Brand nem más, mint egy logó, egy szép arculat és egy ügyesen hozzáfűzött marketing kommunikáció. No ez nem más, mint a közhiedelem. Ha a Brandet tökéletesebben szeretnénk megfogalmazni, akkor erre a legjobb Jeff Bezos az Amazon-vezér meghatározása:

 

“A Branded az, amit akkor mondanak rólad, amikor nem vagy a szobában.”
 

A Brand nem más, mint a vállalkozásodról kialakult kép és tudat a vevőkörödben. Lehet, hogy csinos a logód, szépen cseng a marketing kommunikációd, ám a Branded végül is az lesz, amit  a közönséged rólad gondol.
Egy Brand akkor erős, amikor a Brand kommunikációja találkozik azzal a képpel, ami kialakult a vásárlók fejében.

 

Piaci és üzleti szempontból itt van a 4 ok, amiért Brand tudatos stratégiát kell építeni:


1. A konkurenciáktól való megkülönböztetés

 

A verseny a globalizációnak köszönhetően hevesebb, mint valaha. Az összes internetes technológia lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy könnyen összehasonlíthassák az összes lehetőséget. A Brandeknek más vállalkozásokkal kell versenyezniük; a fogyasztók figyelmének felkeltése érdekében exponenciálisan növekvő mennyiségű piaci zajjal kell megküzdeniük.

 

publikacio_21_2.png

 

 

2. A termékedet, szolgáltatásodat egyszerű árúcikkből olyanra, aminek saját élete van.
 

Ismételten, megdöbbentő a termékek és szolgáltatások széles választékának az elterjedése. Sok olyan vállalat, amely történelmileg, korábban sikeres volt, a termékeikkel sima árucikkekké váltak. A tudatos Brand stratégia építés segíthet még egy tömeg termék kiemelésében, megkülönböztetésében is.

 

3. Maximálizálja a Brand fontosságát ügyfelei szívében, gondolataiban és szemében

 

Manapság a fogyasztó figyelmének megszerzése nem könnyű feladat. Többé már nem lehet „megvásárolni” a fogyasztók figyelmét, meg kell azt szerezni. Ahhoz, hogy megszerezhessük, a Brandnek szerethetőnek kell lennie. Az ügyfelek nem nevekben szeretnek bele; a Brand teljes körű élményébe szeretnek bele

 

publikacio_21_3.png

 

4. Brand hűség, lojalitás létrehozása

 

Amikor érzelmi kapcsolatot hozunk létre a fogyasztókkal, nagyobb valószínűséggel fognak ragaszkodnak hozzánk. Gondoljunk csak arra, hogy mennyire könnyebb „nem”-et mondani egy gyors telefonhívásra vagy egy e-mailre, mint azt, hogy ne mondjunk személyesen.

Amikor Tudatos Brand Stratégiát hozunk létre, olyan egy igazi emberi kapcsolatot teremtünk meg, amely nagyban megnehezíti a Brand könnyed elhagyást.

Sokkal könnyebb (és kevésbé költséges) a meglévő ügyfelek megtartása, mint amennyibe az kerülne, hogy újra és újra meg kelljen küzdeni értük.
Amikor a Tudatos Brand Stratégia építés igazi érzelmi kapcsolatot teremt a hozzád tartozó ügyfelekkel, sokkal több eredményt lehet elérni.

Minden marketingtevékenységed erőteljesebbé válik, amikor az egy megerősödött Brandtől származik, amely a fogyasztók szívében és elméjében már sikeresen megvetette a lábát.

 

publikacio_21_4.png

 

A vásárlási döntések másodpercek alatt történnek meg, amelyet  hosszú, elnyújtott folyamatok előznek meg, és a döntés a Branddel kapcsolatos  emlékeire, előnyeire és érzésekre épülnek.

Ez a Brand.

G.E.Matolay

MG Vállalkozásmérnökség - Unique Branding

Place Branding International tagja