A Céges Brand stratégia építés 4 indoka
A vállalatnak többet kell válnia, mint egy termék, szolgáltatás, alkalmazottak és kimondott szavak.
A tudatosan felépített céges Brand stratégiája elengedhetetlen az üzleti életben, mert a Brand vásárlói élménye erősen kötődik a vállalat értékéhez és a hosszú távú sikeréhez.
Legtöbben úgy gondolják, hogy a Brand nem más, mint egy logó, egy szép arculat és egy ügyesen hozzáfűzött marketing kommunikáció. No ez nem más, mint a közhiedelem. Ha a Brandet tökéletesebben szeretnénk megfogalmazni, akkor erre a legjobb Jeff Bezos az Amazon-vezér meghatározása:
“A Branded az, amit akkor mondanak rólad, amikor nem vagy a szobában.”
A Brand nem más, mint a vállalkozásodról kialakult kép és tudat a vevőkörödben. Lehet, hogy csinos a logód, szépen cseng a marketing kommunikációd, ám a Branded végül is az lesz, amit a közönséged rólad gondol.
Egy Brand akkor erős, amikor a Brand kommunikációja találkozik azzal a képpel, ami kialakult a vásárlók fejében.
Piaci és üzleti szempontból itt van a 4 ok, amiért Brand tudatos stratégiát kell építeni:
1. A konkurenciáktól való megkülönböztetés
A verseny a globalizációnak köszönhetően hevesebb, mint valaha. Az összes internetes technológia lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy könnyen összehasonlíthassák az összes lehetőséget. A Brandeknek más vállalkozásokkal kell versenyezniük; a fogyasztók figyelmének felkeltése érdekében exponenciálisan növekvő mennyiségű piaci zajjal kell megküzdeniük.
2. A termékedet, szolgáltatásodat egyszerű árúcikkből olyanra, aminek saját élete van.
Ismételten, megdöbbentő a termékek és szolgáltatások széles választékának az elterjedése. Sok olyan vállalat, amely történelmileg, korábban sikeres volt, a termékeikkel sima árucikkekké váltak. A tudatos Brand stratégia építés segíthet még egy tömeg termék kiemelésében, megkülönböztetésében is.
3. Maximálizálja a Brand fontosságát ügyfelei szívében, gondolataiban és szemében
Manapság a fogyasztó figyelmének megszerzése nem könnyű feladat. Többé már nem lehet „megvásárolni” a fogyasztók figyelmét, meg kell azt szerezni. Ahhoz, hogy megszerezhessük, a Brandnek szerethetőnek kell lennie. Az ügyfelek nem nevekben szeretnek bele; a Brand teljes körű élményébe szeretnek bele.
4. Brand hűség, lojalitás létrehozása
Amikor érzelmi kapcsolatot hozunk létre a fogyasztókkal, nagyobb valószínűséggel fognak ragaszkodnak hozzánk. Gondoljunk csak arra, hogy mennyire könnyebb „nem”-et mondani egy gyors telefonhívásra vagy egy e-mailre, mint azt, hogy ne mondjunk személyesen.
Amikor Tudatos Brand Stratégiát hozunk létre, olyan egy igazi emberi kapcsolatot teremtünk meg, amely nagyban megnehezíti a Brand könnyed elhagyást.
Sokkal könnyebb (és kevésbé költséges) a meglévő ügyfelek megtartása, mint amennyibe az kerülne, hogy újra és újra meg kelljen küzdeni értük.
Amikor a Tudatos Brand Stratégia építés igazi érzelmi kapcsolatot teremt a hozzád tartozó ügyfelekkel, sokkal több eredményt lehet elérni.
Minden marketingtevékenységed erőteljesebbé válik, amikor az egy megerősödött Brandtől származik, amely a fogyasztók szívében és elméjében már sikeresen megvetette a lábát.
A vásárlási döntések másodpercek alatt történnek meg, amelyet hosszú, elnyújtott folyamatok előznek meg, és a döntés a Branddel kapcsolatos emlékeire, előnyeire és érzésekre épülnek.
Ez a Brand.
G.E.Matolay
MG Vállalkozásmérnökség - Unique Branding
Place Branding International tagja