A Céges Brand Stratégia építés 5 további indoka II. rész
Írta: G.E. Matolay | brand, brandstratégia
Ez a cikkünk a “Céges Brand Stratégia Építés 4 indoka” cikk folytatása mégis fontosnak tartjuk ez előző bevezető rész megismétlését.
A vállalatnak többet kell válnia, mint egy termék, szolgáltatás, alkalmazottak és kimondott szavak.
A tudatosan felépített céges Brand stratégiája elengedhetetlen az üzleti életben, mert a Brand vásárlói élménye erősen kötődik a vállalat értékéhez és a hosszú távú sikeréhez.
Legtöbben úgy gondolják, hogy a Brand nem más, mint egy logó, egy szép arculat és egy ügyesen hozzáfűzött marketing kommunikáció. No ez nem más, mint a közhiedelem.
Ha a Brandet tökéletesebben szeretnénk megfogalmazni, akkor erre a legjobb Jeff Bezos az Amazon-vezér meghatározása:
“A Branded az, amit akkor mondanak rólad, amikor nem vagy a szobában.”
A Brand nem más, mint a vállalkozásodról kialakult kép és tudat a vevőkörödben. Lehet, hogy csinos a logód, szépen cseng a marketing kommunikációd, ám a Branded végül is az lesz, amit a közönséged rólad gondol.
Egy Brand akkor erős, amikor a Brand kommunikációja találkozik azzal a képpel, ami kialakult a vásárlók fejében.
Piaci és üzleti szempontból itt van további 5 ok, amiért Brand tudatos stratégiát kell építeni:
5. Bizalom létrehozása
Miért? Mert az emberek olyan cégektől vásárolnak folyamatosan, amelyeket ismernek, szeretnek és aki felé bizalmat éreznek. Itt leginkább a megismételt vásárlás az érdekes. Lehet, hogy betérnek egy étterembe, de többé soha vagy rendszeres látogatókká válnak heti, havi, negyedéves alapon. Minél több ilyen ügyfelünk van annál magasabb értéket képvisel a cég automata forgalma.
6. Piaci részesedés kibővítése.
Miért? Mert egy több lábon álló vállalkozás forgalmi garanciája sokkal biztonságosabb. Amennyiben egy vállalkozásnak 10 különféle körből származik a bevétele, akkor bármelyik kör is zuhan le ennek negatív hatása nem megy a cég növekedésének és biztonságos működésének a rovására.
“A Brand nem más, mint a vállalkozásodról kialakult kép és tudat a vevőkörödben. Lehet, hogy csinos a logód, szépen cseng a marketing kommunikációd, ám a Branded végül is az lesz, amit a közönséged rólad gondol.”
7. A Brand bővítések révén hozzon létre szélesebb platformot a biztonságos növekedéshez.
A Brandek tovább élnek, mint maguk a termékek vagy szolgáltatások, túlszárnyalják azokat. Amennyiben a vállalkozás csak egy termékkel rendelkezik, akkor meghal, amikor a termék haldoklani kezd.
A Tudatos Brand Stratégia lehetővé teszi, hogy rugalmasan bővítse a termékcsaládját.
8. Magasabb árak elérése.
Miért gondolná bárki is, hogy az emberek hajlandók fizetni egy Szürke Libáért, amikor az alacsonyabb árú opciók bősége árasztja el a piacot?
“A tudatosan felépített céges Brand stratégiája elengedhetetlen az üzleti életben, mert a Brand vásárlói élménye erősen kötődik a vállalat értékéhez és a hosszú távú sikeréhez.”
9. Növelje cége vagy részvényesi értéket.
Az Interbrand JP Morgan-nél elvégzett tanulmányok alapján az elismert Brandek átlagosan a tulajdonosi érték több mint egyharmadát teszik ki. A tanulmány például kimutatta, hogy a McDonald's Brand a részvényesi érték több, mint 70 százalékát teszi ki.
Egy elismert Brand komolyan emeli bármely vállalkozás eladási vagy hitel értékét.
10. Erősebb pénzügyi eredmények generálása.
Malcolm Gladwell legkedveltebb könyve, a “A gondolkodás ereje a gondolkodás nélkül” azt állítja, hogy a vásárlási döntések a másodpercek töredéke alatt történnek meg és az kellemes emlékekre, történésekre, tapasztalásokra és érzésekre épülnek. Ez a Brand. Az a Brand, amely gondolkodás nélkül hoz létre forgalmat, újra és újra.
A tudatosan felépített Egyedi Brand Stratégiát nehéz egy apró dobozba csomagolni, de úgy véljük, hogy ez az egyik legfontosabb alkotóeleme egy nagyszerű Brandnek.
Az 7 Dimenziós Egyedi Brand Stratégia módszerünk segítségével még több életünket lélegezzük be a vállalatába és annak ügyfélkörébe.
G.E.Matolay
MG Vállalkozásmérnökség - Unique Branding
Place Branding International tagja