Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

 

Tényleg hanyatlik a Brand lojalitás fogalma? II.
 

publikacio_63.jpg

 

 

Írta: G.E.Matolay |brand, brandfejlesztés

 

Erőteljesebb brand hűség elérése

 

A brand hűség egyáltalán nem halott, és nem is haldokló fogalom, szóval lássuk, hogy miként lehet ezt megerősíteni specifikusan a saját brandünk számára?
A jelen időket tekintve a brand hűség csökkenéséről vagy hanyatlásáról egyáltalán nem eshet szó, amikor a brandek jelentősége csak nő és nő. A brand hűség fogalma csupán megváltozott, kiszélesedett. A vállalatoknak Brand stratégiájuk naprakészen tartásával csupán gondoskodniuk kell arról, hogy erősen tartsák követőikben ezt a köteléket.

Szóval lássuk, hogy miként lehet ezt megerősíteni specifikusan a saját brandünk számára?

 

Személyiség

Először is értsd meg, hogy az emberek kapcsolat terén nem kovácsolódnak össze olyan könnyen vállalatokkal, mint más emberekkel.

A millenárisok, azaz 2000 után születettek nagyon gyakran brand lojalisták, mert online lépnek személyes és jelentőségteljes kapcsolatba a brandekkel. Ha az ügyfelek ilyen fajta hűségét kívánja ösztönözni, fel kell készülnie arra, hogy hasonló személyes élményt nyújtson a közönsége számára. Legyen valódi beszélgetés az ügyfelekkel, és próbálkozzon az egyéni, egyedi igényeik kielégítésére, amikor csak tud.

 

Hűségprogramok

Ismétlésként:

A felmérések kőkemény statisztikai bizonyítékokon alapulva megmutatták, hogy általánosságban a fogyasztók 77%-a hajlamos újra és újra visszatérni kedvenc brandjéhez. Úgy tűnik azonban, hogy ez a 77 százalék 2 fő kategóriába sorolható:

 

I. A brand-lojalisták, akik átlagosan a lakosság 37% -át teszik ki. Ismételt vásárlásokat hajtanak végre, és valóban „hűek” a kedvenc brandjeikhez, azaz nem váltanak olyan lehetőség miatt, mint alacsonyabb árak vagy kényelmesebb hozzáférés.

 

II. Az ismétlő vásárlók teszik ki a fennmaradó 40 százalékot, ők olyan embereket képviselnek, akik gyakran vásárolnak ugyanazon brand néven, de csak azért, mert optimális élményt nyújtanak számukra. Esetleges alacsonyabb árak vagy a nagyobb kényelem miatt nem lenne probléma számukra egy esetleges brand csere.

 

A hűségprogramok hatékonyan ösztönözhetik az ismételt vásárlókat (és érzelmekkel táplálják meg a brand lojalistává válást). Ez a módszer alapvetően jutalmakat kínál ügyfeleinek - beleértve a kedvezményeket és a díjakat is -, amennyiben több dolgot vásárolnak a brandből. Legyél csak finnyás abban, amit a hűségprogramodban nyújtasz - a nyugateurópai vásárlók meglepő 70 százaléka igenis feliratkozik a hűségprogramokra. Értékessé kell ezt tenni, ha azt akarjuk, hogy nálunk maradjanak és ragaszkodjanak.

Megbízhatóság - következetes, folytonos minőség

Ezután ne feledje, hogy az emberek következetesen választják a brandeket, mivel egységes és következetes brand tapasztalatokkal akarnak rendelkezni. Meg kell adnia nekik ezt a megbízhatóan következetes élményt, ha azt akarja, hogy visszatérjenek. Ez azt jelenti, hogy termékeinek, szolgáltatásainak következetes minőségét és még a brand hangját is minden ügyfélnél gondosan ellenőriznie kell. A hűség eléréséhez nem elegendő csupán szlogeneket kántálni, a brandnek brand stratégiáján keresztül brand kultúrát kell tudni teremteni. 


Brandközösségek

Végül ösztönözzön egyre jobb és jobb brandközösségeket és hozzon létre jó emlékeket, élményeket azáltal, hogy brandje körül interperszonális közösségeket alakít ki. Ilyenek például az online fórumok, találkozók vagy akár a brandhez kapcsolódó társadalmi csoportok. A társadalmi, social média kapcsolatokat könnyebben lehet táplálni, mint a brand kapcsolatokat, de branded itt fogja leginkább kamatoztatni magát. 


A brandhűség nem elveszett koncepció, és valószínűleg semmi esetre sem tűnik el. A brand lojalitása manapság szükségszerűen különbözik attól, mint egy évtizeddel ezelőtt, de a megfelelő megértés és a megfelelő megközelítés révén bármely vállalkozás nagyobb hűséget biztosíthat ügyfelei részéről, mint korábban.

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozás Mérnökség

Unique Brandig szakértő, író, előadó