Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Saját személyes Branded, Brand Stratégia építés cégvezetőknek, tulajdonosoknak

 

publikacio_19_1.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, brandstratégia

Pályafutásod során valaki valószínűleg beszélt már neked arról, hogy mennyire fontos személyes Brandet építeni, hogy a személyes Brand építés az a hihetetlenül jelentős dolog, amit nagyon sokan csinálnak manapság, ezekben a modern időkben.

Nagyon sokan azért teszik, mert növekedni akarnak, nevük erejével át akarják hidalni a köztes válságokat, nehezebb időszakokat. Ez egy olyan terület, amelyet manapság már nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Aki sosem foglakozott ezzel korábban, annak a Személyes Brand ugyan úgy, mint a Céges Brand építés kontrollja gyakran kicsúszik a kezeli közül.

Amennyiben olyan területen próbálsz magadnak Személyes Brandet építeni, amely területen még semmi tapasztalatod sincs, ott a Személyes Brand építés elég nehézkes lesz, majd hogynem lehetetlen.

Sokszor annyira elfoglalt vagy a napi üzleti tevékenységed működtetésével, annyira elfoglalt vagy napi ügyeid tetején való hánykolódással, hogy a Személyes Brand építés gyakran úgy tűnik számodra, hogy az erre való külön fókuszálás csupán időpocsékolás.

A Személyes Brand építés egyáltalán nem abból áll, hogy nevet és logót adsz magadnak. Ez nem egy névjegykártya vagy egy csinos email fejléc.
 

Ez arról szól, hogy ki vagy, mit csinálsz, hogyan csinálod, és milyen típusú saját, Személyes Brand tevékenységet végzel tevékenységet folytatsz:
Ez egy olyan eszköz, amely új kapcsolatokat tud teremteni, rajongókat gyűjt és képes a nevedet olyan szintre emelni, amely már egy magától beszélő névjegykártya.

 

 

publikacio_19_2.png

 

Ez arról szól, hogy ki vagy, mit csinálsz, hogyan csinálod, és milyen típusú saját, személyes brand tevékenységet végzel tevékenységet folytatsz:
Ez egy olyan eszköz, amely új kapcsolatokat tud teremteni, rajongókat gyűjt és képes a nevedet olyan szintre emelni, amely már egy magától beszélő névjegykártya.”

 

Már mostanra is létrehoztál egy Személyes Brandet, mindazzal, amit eddig megtettél és elértél.

 

 

publikacio_19_3.png

 

 

Jeff Bezos egy híressé vált kijelentésében azt mondta, hogy Az a Branded, amit akkor mondanak rólad, amikor nem vagy a szobában”:
 

Ez azt jelenti, hogy minden eddigi szándékaid, minden munkád és erőfeszítésed, viselkedésed egy Brandet alakított ki rólad családod, barátaid, kollégáid, ügyfeleid fejében.

 

Ez az a Branded, amit, akkor mondanak rólad, amikor nem vagy jelen.

Ez nagyrészt az Ön eddigi cselekedetein alapszik, amit, eddig üzletileg tett vagy mondott. Ez már megtörtént, ezzel már nem sok mindent lehet kezdeni.
 

Ebben a pillanatban az vagy, aki vagy. Nem igazán van sok ráhatásod arra, hogy az eddig rólad kialakult Brandet rövidtávon, gyökeresen meg tudd változtatni. Nem tudsz visszamenni és meg nem történtté tenni azt, amit eddig tettél vagy mondtál. 

 

Az a Branded, amit akkor mondanak rólad, amikor nem vagy a szobában.”

 

publikacio_19_4.png

 

 

Viszont biztosan képes vagy arra, hogy elindítsd magadról egy Személyes Brandet, amely személyiségedet, működésedet tükrözi olyan módon, hogy kiemeli belőle mindazokat a pozitívumokat, erősségeket, eredményeket, amelyet üzletemberként teszel.

 

A személyes hitelességed felépítése lesz a hajtó ereje saját üzletednek, bármilyen társadalmi tevékenységednek.

Sokan félre értik ezt. Nem tudják elfogadni azt a tényt, hogy a Személyes Branded megelőz mindent és mindenek felett ált.
 

Gyakran úgy gondolják, hogy van már egy meglévő vállalkozásuk, ami a tulajdonukban van, amire rengeteg időt és pénzt költenek, hogy Brandet faragjanak belőle. Így aztán azt gondolják, hogy nem kell a miatt aggódniuk, hogy Saját Személyes brandjük is legyen. 

Ez sajnos nem így van.

 


A személyes hitelességed felépítése lesz a hajtó ereje saját üzletednek, bármilyen társadalmi tevékenységednek.”

 

publikacio_19_5.png

 

 

Amennyiben megfelelően építed fel saját, személyes brandedet annak ereje és hitelessége órási segítség és turbó lesz saját üzleti növekedésed számára, kapcsolatokat épít, és nagyban megkönnyít mindenfajta értékesítést. 

 


A Személyes Brand építésed legfőbb indoka az üzleti növekedésed és ügyfél kör bővítésed felturbózása.
Vállalkozásod lehet ismert vagy ismeretlen. Ettől függetlenül sok esetben az ügyfelek alig vagy semmit sem tudnak a cég vezetőjéről, a vállalkozás Brandjének képviselőjéről.

 

A Személyes Brandednek nem az a lényege, hogy Vezérigazgatóként tudj bemutatkozni, hanem arról szól, hogy a termékeidet, szolgáltatásaidat ügyfeleid, vásárlóid össze tudják kötni egy olyan személyességgel, akiben hinni tudnak és akit pozitívan össze tudnak kötni az általuk kedvelt termékkel vagy szolgáltatással.
 

Gondolj csak Frei Tamás Személyes Brandjére és hogy ennek milyen hatása van az általa forgalmazott kávékra és üzemeltetett kávézókra. Az ő Személyes Brandje az üzletember, világutazó, kávét szerető ember. Személyes Brandedet építheted online, előadásokkal, prezentációkkal.
 

Egy felépített Személyes Brand igencsak számít, amikor vállalkozásod erősen ügyfélkör orientált és céged növekedéséhez növekvő ügyfélkörre van szükséged. Ilyen esetben egy épülő vagy már jól kiépített Személyes Brand felgyorsítja az értékesítések sebességét és sikerességének potenciálját.
 

Az ügyfeleket nem az érdekli, hogy milyen magas pozícióban vagy és milyen előkelő szerepet töltesz be, hanem az, hogy mekkora tapasztalatod van, mit teszel, és milyen mértékben vállalsz személyes felelősséget az ő elégedettségükért termék, szolgáltatás élményükért. Mindez igaz a B2C és a B2B üzleti területekre is.
 

“Gondolj csak Frei Tamás Személyes Brandjére és hogy ennek milyen hatása van az általa forgalmazott kávékra és üzemeltetett kávézókra. Az ő Személyes Brandje az üzletember, világutazó, kávét szerető ember. Személyes Brandedet építheted online, előadásokkal, prezentációkkal.“

 

publikacio_19_6.png

 

Szükséged van egy Személyes Brandre, mert nem biztos, hogy mindig meglesz ez a vállalkozásod

 

publikacio_19_7.png

 

 

Ha van valami igaz az életben, akkor az, hogy a dolgok mindig változnak. Ezzel nem arra akarok utalni, hogy a vállalkozásod lehet, hogy kudarcot fog vallani. Nagyon sok olyan üzleti tényező lehet, ami egyik napról a másikra gyökeres változást hozhat: valaki csak úgy kilép egy vállalkozásból; megunja a tevékenységet; megszűnik alatta a tevékenység; válság sújtja a tevékenységet; kisakkozzák a pozíciójából; válás miatt kell váltanod; ……

 

Lehet, hogy egyszerűen eladod a tevékenységedet és valami másba akarsz fogni. Lehet, hogy átadod az üzleti tevékenységét egy partnernek, házastársnak, igazgatótanácsnak vagy egy alkalmazottnak, és új üzletet indítasz.
 

De mindezeket egybe véve az az üzleti Brand, amellyel éppen kapcsolatban állsz, sosem tudni, hogy mikor fog megváltozni és néha jelentősen.
 

Lehet, hogy egy vállalkozás kudarcot vall, de az élén álló vad és sikeres, iparági titán átküzdi magát ezen a kudarcon és még erősebben emelkedik ki a problémából és sokkal képesebb lesz, mint valaha.

Miközben az összes vagyonuk és tevékenységük az elbukott cégükhöz kötődött viszont Személyes Brandjük a sajátjuk maradt.
Így a kudarc csak átmeneti volt.  Folytatták és megmutatták, hogy ők nem voltak azonosak a vállalkozásukkal.

 

Ez a Személyes Brand ereje. A Személyes Branded a legfontosabb vagyontárgyad és minél erősebbre építed fel, annál könnyebben tudsz majd áthidalni tevékenység váltásokat, esetleges kudarcokat, válságokat.

Ezek azok az indokok, amik miatt olyannyira kritikus  számodra, mint cégtulajdonos számára a saját Személyes Brand minél előbbi felépítése.
A vállalkozásod a piacod a gazdaság lehet, hogy változni fog, de a neved marad. Ismertem egy olyan vállalkozót, aki egy válás miatt 50 éves korára mindenét elveszítette.

Viszont megmaradt a neve, a híre, amely alkalmassá tette őt arra, hogy 5 éves belül fel tudjon emelkedni egy teljesen más tevékenységben. Kereskedő volt előtte is és az maradt később is, viszont az új karrierjét egy teljesen már üzletágban építette fel. Ezt a felépített neve nélkül nem tudta volna megtenni.
 

Nagyon sok üzletemberrel dolgozunk együtt, akik aktívan építik saját Személyes Brandjüket, olyan módon, hogy részidőben alkalmazott on-line és off-line szakember gondoskodik a rendszeres megjelenésükről és kommunikációik ismertté tételéről.

 

“Lehet, hogy egy vállalkozás kudarcot vall, de az élén álló vad és sikeres, iparági titán átküzdi magát ezen a kudarcon és még erősebben emelkedik ki a problémából és sokkal képesebb lesz, mint valaha.”

 

Képzelj el egy professzionális brand szolgáltatást - építs magadnak olyan személyes brand stratégiát, amely magas fokú, teljes szakemberként mutat be

 

 

publikacio_19_8.png

 

 

Ahhoz, hogy hatékonyan tudd saját Személyes Brandedet építeni, úgy kell tenned, mintha saját üzletedet építenéd.

Szükséged lesz egy névre, egy logóra, egy színsémára, egy weboldalra, közösségi, szakmai médiaprofilokra - minden olyan járulékos dologra, amely képes hatékonyan bemutatni a Brandedet.
 

Szükséged lesz szlogenre, egy olyan, jól körvonalazott tartalom koncepcióra, amely leírja, hogy ki vagy, és mit csinálsz, honnan jöttél és hová haladsz.
Olyan tartalom koncepcióra, amely érdekfeszítő, ami leköti a közönségedet és praktikus, jó értéket képvisel számukra.

 

Ha nem vagy biztos benne, hogy pontosan hogyan pozicionáld magad, ha nehezen tudod elképzelni, hogy miként válaszd külön magad a vállalkozásodtól, akkor lehet, hogy szükséged lesz egy kis külső segítségre.
 

A legfontosabb segítség, amit adhatok, hogy áss le kicsit magadban és döntsd el, hogy mi az emberi, szakmai érték, tapasztalat, amiben jó vagy és amit meg tudsz osztani közönségeddel és amire fel tudod építeni azt a Személyes Branedet, amely valamilyen  területen szakemberként mutat be téged.
 

Ne feledd, nem szükséges mindezt egyedül végrehajtanod, lehetőséged van arra, hogy magad mellé vegyél egy olyan részidős szakembert, aki kezeli oldalaidat, kezeli megosztásaidat és szervezi megjelenéseidet.

 

publikacio_19_9.png

 

 

Először is el kell döntened, hogy elindulsz ebbe az irányba, körvonalazd magadban a lehetséges irányokat és amint napirendre kerül nálad ez a téma be fog indulni a szekér.

Meg fognak találni a lehetőségek és rövidesen ott találod magad, hogy indul a Személyes Brand építésed.



“Ahhoz, hogy hatékonyan tudd saját, személyes brandedet építeni, úgy kell tenned, mintha saját üzletedet építenéd.”
 

G.E Matolay

Unique Branding - MG Vállalkozás Mérnökség

Place branding International tagja