MIÉRT VAN SZÜKSÉG SZEMÉLYES BRANDRE EGY VEZETŐNEK?
Írta: G.E. Matolay | brand, személyesbrand
A személyes brandépítés nem újkeletű téma. Ez egy olyan koncepció, amely már néhány évtized óta működik az üzleti világban.
A kilencvenes évek végén az üzleti vezetők körében komolyan felismerték, hogy minden ami körülvesz minket nagyrészt tudatosan brand stratégiával van ellátva. A ruháktól a tollakig, a kávén, az autókon keresztül az általunk felhasznált technológiákig.
Azon túl, hogy a vásárlók rácsatlakoznak ezekre a brandekre a cégvezetőknek, tulajdonosoknak mondaniuk kell valamit magukról, mint magánszemélyekről és üzleti vezetőkről.
A hozzáértő vezetők hamar megértették, hogy saját forgalomképes személyes brandjeik vannak,
amely egyedülálló és felette áll a vállalat brandjének, amelyekben dolgoztak.
Rájöttek, hogy a személyes brandjük egy mobil tulajdon, amelyet át lehetett mozgatni egyik cégből a másikba, egyik irodából a másikba.
Az üzleti vezetők elkezdték brandjeik tudatos építését és ápolását, és követőik figyelmét magukra vonzani.
Kialakultak az üzleti világ brand építő szakemberei, hogy munkájukkal tovább erősítsék a vezetőket. Egyértelműen felismerhető és egyre inkább kívánatos személyes brandjeiken keresztül újabb és újabb lehetőségeket biztosítottak számukra.
Gyorsan előre pörgetünk 20 évet, és máris a globális üzleti vállalkozások új korszakába kerülünk. Társadalmunk átállt az analógról a digitálisra, és a technológia felgyorsult növekedése villámgyors sebességű és állandó változású üzleti légkört teremtett.
Heves a verseny az ügyvezetői szintű állások számára világszerte. Gyakorlatilag mindenkinek megvan a saját digitális jelenléte, és a mai üzleti vezetőknek meg kell különböztetni magukat a versenytársaktól, hogy sikeresek legyenek. Ehhez kimagaslóan fontos, hogy megértsék saját brandjüket és azt, hogy annak elbeszélő jellege mennyire fontos személyes hírnevük felépítése érdekében.
Ki lett már fejlesztve egy globális vezetői személyes grandépítési útmutató is, amely segít a mai vezetői szintű szakembereknek először erős személyi brandyt kiépíteni, vagy tudatosan átformálni meglévő vezetői identitásukat.
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó