HOGYAN ÉRJE EL, HOGY MEGHALLJÁK A HANGJÁT
3 lépéses stratégia megosztásai felfejlesztéséhez, brand kommunikációja megerősítéséhez
Írta: G.E. Matolay | brand , branding, brand fejlesztés
Néha legszívesebben sikítanál, hogy az emberek végre meghallgassanak.
Hé, Te!
FIGYELJ!
És bevallom, néha működik.
De ha az üzeneted nem illeszkedik bele a 280 karakterből álló üzenet típusba, akkor okosabb lehet újracsomagolni az üzenetet, hogy el tudd kapni és inspirálni tudd az olvasókat.
Természetesen rendelkezned kell nagyobb terjedelmű megosztásokkal is, amelyek érték teremtők és lojalitás teremtők, viszont a közösség építő, új olvasó vonzó megosztások ne legyenek hosszabbak, mint 280 karakter.
De hogyan is lehet inspirálni?
Hadd mutassam meg nektek a # 1 New York Times bestseller
3-szögű írási stratégiáját, így ugyanazt a stratégiát alkalmazhatod, hogy az emberek meghallgassanak.
1. Gyújtsa be az érzelmi kapcsolatot
Ibram X. Kendi a “Hogyan lehet valaki antirasszista” című könyvében személyes történeteket hoz fel az olvasóknak.
A történetek vonzzák az olvasókat, és érzelmi kapcsolatot létesítenek.
Nagyon lenyűgözött a Kendi őszinte önreflexiói. A saját történetek megosztása megkönnyíti számotokra, olvasóként a nyitott gondolkodásmódot és az üzenetekre adott saját nézetekkel és viselkedéssel való reagálást.
2. Érje el, hogy egy nagyobb képhez csatlakozzanak
A történetek emberi lényként kötnek össze minket. Ezek lehetővé teszik, hogy elképzeljük, milyen érzés valaki másnak lenni, valaki más életét élni, valaki más küzdelmeit megtapasztalni. A történetek empatikusabbá tehetnek minket.
Időnként egy történet elmondása elegendő ahhoz, hogy kapcsolatba kerüljünk a közönséggel, és hogy üzenetünket meghallják.
De egy történet, függetlenül attól, hogy milyen hatalmas is, csupán egy ember története.
Amikor összekapcsoljuk ezt a történetet egy nagyobb képpel - a trendekhez, adatokhoz, előzményekhez -, az üzenetünk extra erővel tör utat magának. Nem kell mást tennünk, mint történetünket feltöltjük trendekre való utalással, statisztikai adatokkal vagy történeti előzményekkel.
A történetek segítenek az olvasóknak érzelmi kapcsolatba lépni, és a történeti tények és a kutatási adatok felvázolják nekik a nagyobb képet. Egy a történet nem csak történet lesz, hanem pontos adatokon alapul tanulságokba torkollik.
Van azonban egy harmadik összetevő, amely az üzenetét hallhatóvá teszi ...
3. Világosan magyarázza el
Olvasóinktól ne várjuk el, hogy sokat gondolkodjanak írásainkon. Ne várjuk el, hogy olvasóink mindegyike magasan iskolázott legyen. Amikor valami bonyolultságot írunk le legyen rá gondunk, hogy kibontsuk és elmagyarázzuk, hogy minden halandó megérthesse azt. Gondoljuk úgy a szövegünkre, hogy az minden lehetséges réteg számára könnyen érthető és olvasható, emészthető legyen.
Bontsa ki a bonyolultságokat, magyarázattal, magyarázza el a különböző fogalmakat. Ilyen módon az írása soha nem válik száraz tankönyvvé, mert magyarázatai világosak és történetei vonzóak.
A Brand Stratégia részeként sokszor kerülünk majd kapcsolatba a Brand kommunikációval és ennek részeként biztosan szükség lesz arra, hogy olyan megosztásaink legyenek, amit az emberek meghallanak.
Még egyszer, a történetek segítenek kapcsolatba lépni,
a történetek segítenek bennünket kapcsolatba lépni emberként. Megtanuljuk, hogy milyen a mások élete.
Tehát osszuk meg és hallgassuk meg egymás történeteit.
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó