Fontos üzenet lehet számodra a 2020-as gazdasági megtorpanásban.
Hogyan jussunk át a mostani válságon?
Írta: G.E Matolay | brand, brandstratégia
Ha itt élsz a földön és rendelkezel az alapvető kommunikációs eszközökkel, akkor biztosan tudod, hogy minden megváltozott és nem csak egy két pillanatra, hanem ez a durva világ összerándulás maradandóan rányomja a bélyegét a holnapunkra.
Bizonyára már megtapasztaltad te is a belassulást, mivel az üzlet a világ legtöbb része jelentősen csökken. Lehet, hogy a te üzleted éppen nincs ennek kitéve, de a aligha van olyan, akit ez ne érintene egy magasabb szinten.
Sajnos biztos vagyok benne, hogy érezted a negatív behatásokat - és abban is biztos vagyok, hogy neked sem tetszik.
Vannak akik nyugodtabban vészelik át ezt az időszakot, vannak, akik pihenésnek tekintik, de az átvészelés ténye mindekit érint. Minden más, a megszokott dolgok nem működnek és mindenki csak találgat a gondolataiban, hogy milyen lesz a holnap.
Valójában remélem, hogy a helyzettel szembeni nemtetszésed eléggé arra sarkall téged, hogy hajlandó légy bármit megtenni, hogy visszavágj és beverd az orrát ennek a helyzetnek.
TUDOM, HOGY ÜZLETI KÖZMONDÁS, DE A VESZÉLY HELYZETEK VANNAK, AKIKET VÉGLEG LENYOMNAK, DE VANNAK OLYANOK, AKIKET ELŐRE FELÉ MOZDÍT EL. TARTOZZ TE IS AZOK KÖZÉ A SIKERES EMBEREK KÖZÉ, AKIK A VÉSZBEN FELSZÍVJÁK MAGUKAT, LEGYEN AZ BÁRMILYEN MÉRTÉKŰ IS.
Nem lélekemelésnek szánom, de a vezetőknek ilyenkor van ám igazi dolguk.
A SÜLLYEDŐ HAJÓN MÉG MINDIG A KAPITÁNY AZ ÚR ÉS CSUPÁN CSAK LÉLEKJELENLÉTÉVEL MENT MEG EMBERI SORSOK SZÁZAIT.
Annak ellenére, hogy próbáljuk elviseljük ezt az időszakot, amikor nagyon sok körülöttünk lévő ember szenved - több millió munkanélküli, cégek bebukása, egész iparágak eltűnése - ideje az is, hogy újra varjuk a kabátunkat és egyedi stratégiákat gondoljunk ki a szerencsénk megfordítására.
TARTOZZ AZON ÜZLETEMBEREK KÖZÉ, AKIK ILYENKOR FELSZÍVJÁK MAGUKAT ÉS EZT AZ IDŐT ARRA SZÁNJÁK, HOGY GYORSAN ÁTGONDOLJÁK A KIMENEKÜLÉS ESHETŐSÉGEIT ÉS KÖZÉPTÁVON PEDIG MEGÚJULÁSI TERVEKET SZŐNEK.
Bármilyen helyzet legyen is végül is mindig nálad van a döntése felelőssége: felfelé vagy lefelé.
A TÖRTÉNELEM EGY DOLGOT MEGTANÍTOTT ÖRÖKRE: NAGYSZERŰ, ÚJ VÁLLALATOK; VADONATÚJ TERMÉKEK, ÚJ TRENDEK ÉS MÉG IPARÁGAK IS A NAGY GAZDASÁGI KIHÍVÁSOKBÓL IDEJÉBŐL SZÁRMAZNAK.
Szeretném, ha olyan ember lennél, aki minden nap azzal ébred fel, hogy első akar lenni az iparában, működési területén, akit nem süpped bele az áldozati szerepbe azon gondolkozva, hogy mit hagyjon abba. Légy olyan, aki az ÚJ helyzetre ÚJ megoldásokkal reagál, mindezt gyorsan és hatékonyan.
AZ ÉLETBEN CSAK AZOK A FAJOK MARADTAK FENN, AKIK REAGÁLTAK A VESZÉLYRE, AZONNALI MEGOLDÁSOKAT TALÁLTAK AZ ÚJ KIHÍVÁSOKRA ÉS ÚJ TÚLÉLÉSI MEGOLDÁSOKAT DOLGOZTAK KI AZ ÉLET JOBB FOLYTATÁSÁRA.
A mostani pénzügyi nehézségek és korlátozások azzal a következményekkel is járnak, hogy sokan nem tudják eladni termékeiket és szolgáltatásaikat, mindezt olyan mennyiségben és olyan áron, hogy az üzleti vállalkozás jövedelmező és életképes legyen.
AKI HOSSZABB IDEJE BENNE VAN EGY ÜZLETÁGBAN ANNAK SZÁMÁRA NEM LEHETSÉGES, HOGY MŰKÖDÉSE ALATT EGYSZER VAGY KÉTSZER NE TAPASZTALJON MEG KOMOLY GAZDASÁGI NEHÉZSÉGEKET.
Egyes visszaesések rosszabb, mint másoknál, hosszabbak vagy rövidebbek, egyesek nagyon fájdalmasak, mások csak egy pillanatig tartanak.
Van akinek ez az első, de biztos vagyok benne, hogy nem az utolsó. Amikor valaki üzletet tervez jó ha nem csak a napos időkre készül fel, hanem arra is, amikor hideg van és mindene didereg. Ez a túlélés.
MÉG EGYSZER: A DÖNTÉS JOGA MINDEN ESETBEN, FÜGGETLENÜL A VÉSZ NAGYSÁGÁTÓL A TE KEZEDBEN VAN: LEFELÉ VAGY FELFELÉ.
Vannak megoldások:
(1) Vannak pontos és precíz üzleti lépések, amelyeket megtehetsz bármilyen összehúzódás ellen idején annak érdekében, hogy túléld a helyzetet és partra juss.
(2) A visszaesések kiváló lehetőségek a piaci részesedés kiterjesztésére és további meghódítások megvalósítására.
(3) A visszaesésekben mutatott igazi vezetői erő valódi gyógyító hatású nem csak számunkra, hanem környezetünknek is.
Tudom, mert magunk is pontosan alkalmazzuk ezeket a technikákat és már több recessziót is megéltünk ügyfeleinkkel.
Ebben a pillanatban használjuk őket, hogy előmozdítsuk saját és ügyfeleink piaci pozícióit, megszerezzünk új piaci részesedéseket a versenytársaktól.
Ez az időszak nem a kivárás időszaka és lesz, ami lesz helyzete, hanem léte tudja hozni a következő időszak gazdasági sikerét, amely biztonságot tud jelenteni mind dolgozóinak, mind szeretteinek.
VAN A GAZDASÁGNAK ÉS AZ EMBEREKNEK EGY HELYTELEN ÉS SOKSZOR VÉGZETES VÉSZREAKCIÓJA:
“MINDENT LEÁLLÍTANAK, MINDEN KÖLTSÉGET VISSZAVÁGNAK ÉS MÉG AZT IS ÉLETKÉPTELENNÉ TESZIK, AMI MŰKÖDHETNE. EZ A PÁNIK VÉSZLEÁLLÁS.“
Kérem még a vészleállást is okosan tervezzék meg, hogy maradjon erejük és energiájuk, erőforrásuk a kilábalásra, a kapcsolatok fenntartására, az újraindítási promóciós végrehajtására.
Amikor a gazdaság jelentős összehúzódási periódusba megy, az ügyfelek és az ügyfelek csökkentik a projekteket, csökkentik a kiadásokat, és ami még rosszabb, feláldozzák a minőséget, feladják elveiket és a legolcsóbb szállítókat és / vagy beszállítókat keresik.
Az ilyen idők megmutatják, mennyire is veszélyes a gazdaság egy szegmenséhez kötődni vagy attól függni. Ehelyett olyan üzleti pozíciókat, lábakat érdemes kiépíteni, hogy ki tudja használni egy ilyen helyzet előnyeit.
Viszont ez a gazdasági helyzet sokak számára igencsak komoly ébresztőt fúj: Ami ma biztos, az holnap nem az, sérülékenyek vagyunk és megszűnhetünk, ha nem élünk okosan.
Meglehetősen könnyű megfigyelni, amikor hány komoly ember motivációja és képességei hullanak porba egy ilyen fajta gazdasági beomlás hatására. Kár értük.
Dönthettek volna másképp. Ilyen kritikus időszakokban kell előhúznunk a fiatalos gondolkodásmódunkat, amikor nem törődtünk a nehézségekkel és a pénztelenséggel csak a célokat láttuk.
Most kell felszívnunk magunkat, mint ahogy azt az okosak teszik. Most kell kapitányként erősnek maradni, mert ez a hoz átragad sokakra és nem csak mi lábalunk ki, hanem életeket mentünk. Most kell úgy dönteni, hogy igenis polcba ezzel helyzettel, megoldom és tovább viszem magam felfelé a siker útján.
G.E Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, előadó, író