Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Brand szabászat IV.


publikacio_32_1.png

Írta: G.E. Matolay | brand, branding

Amikor már megismerte és megértette a brand stratégia építés alapvető elemeit, akkor hátra léphetünk egy kicsit és elkezdhetünk egy szélesebb képet nézni. Egy erős, tartós és egyedi brand létrehozása csak az utazásának kezdete, amely erős üzleti arculatot alakíthat ki vállalkozása számára.

A már megismert alapvető ismeretek természetesen az első fontos lépés a Brandje alapjainak megteremtése felé. A brand stratégia építés csak olyan messzire vezet, amilyen mértékben egy kivitelezhető és ütőképes tervezettel rendelkezik.
 

Amikor a brand stratégiára gondol, fontos, hogy azt egy hosszabb távú, folyamatosan fejlődő   folyamatnak tekintse és ne egy “megcsináltuk, készen van” típusú tevékenységnek.
 

Nem ritka, hogy a Brandek fejlődnek, miközben növekednek, miközben egyre jobban tudatába kerülnek annak, hogy mi az, amit a  közönség kedvel és mi az, amit nem szeret.

 

A legsikeresebb Brandek nem azok, amelyek egyszer megtalálják azt, ami jól működik, és ragaszkodnak ehhez a a fegyverhez, nem számít mi is történik.

Ehelyett a legjobb vállalatok finomítják és tovább finomítják brand stratégiájukat, hogy megtalálják a megfelelő egyensúlyt és lehető legjobban mértékben érjék el vele vásárlókörük szívét és eszét.  

 

Mielőtt belekezdenénk ezekbe a nagy különbségeket mutató brandekbe, vizsgáljuk meg, mit csinálnak a legsikeresebb brandek, azért hogy folyamatosan a csúcson tudjanak maradni. 

„A cél nem csak az, hogy brandje felismerhető legyen, hanem az is, hogy vásárlóköre  annyira szorosan azonosuljon a vállalat által meghatározott brand karakterisztikákkal, hogy ezen keresztül váljon ismertté."

A sikeres Brandek védjegyei:

 

A világ legjobb vállalatai mind sikeres brand stratégiákat alakítottak ki az eladásaik és a profitjuk fejlesztésére. Olyan Brand stratégiát, amely alapvetően meghatározza és irányítja napi működésüket és ezen túl a marketing és értékesítési stratégiáikat is.

Íme néhány dolog, amit jól csinálnak:

 

IV. Tartsa be az ígéretét

 

A pontosan kidolgozott Brand Stratégia mentén a Brand  alaposan mindig is elmagyarázza a vállalkozás tevékenységeit és céljait a fogyasztók számára.
 

Ez sokkal több, mint csak logó vagy a reklámozás vagy a szlogenek, amelyek csak utólagosan képviselik magát az eredeti Brand Stratégiát.
 

Az ügyfelek elvesztésének egyik legbiztosabb módja a brand stratégiától való eltávolodás, a brand ígéretek megszegése vagy tisztességtelennek tűnés.
 

A legsikeresebb Brandek hűen ragaszkodnak a koncepciójukhoz és üzenteikhez és következetesen teljesítik ígéreteiket, tudatában annak, hogy mindig képesek megtartani őket.

 

Ha garantál valamit, és Brandje hírnevét ehhez cövekeli le, akkor mindig is tudatában lesz annak, hogy a  közönség bizalmának leromlása mindig is több kárt okoz, mint bármilyen fizikai veszteség.
 

A fogyasztói kör bizonytalanná fog válni, és a vállalkozás imázsának újjáépítése drága és nehéz is. Mindig maradjon meg az eredeti Brand stratégiánál, annak kultúrájánál és kommunikációjánál és mindig teljesítse a Brand ígéretét.

 

Jó példa - FedEx:

 

A FedEx Brandjének egyik legfontosabb értékesítési pontja, az hogy folyamatosan és alaposan megértsék a fogyasztókat.
 

A dobozokon túlmenően olyan ügyfeleknek tekintik vásárlóikat, akik biztonságban tudhatják emlékeiket, értéktárgyaikat és fontos dokumentumaikat.

 

A társaság nagy erőfeszítéseket tesz arra, hogy kapcsolatba kerüljön a közönségével, elérhetővé tegye magát a közösségi médiában, széles körű ügyfélszolgálatot kínál, és a fizikai helyszíneken jól képzett ügynököket alkalmaz.

 

Azzal, hogy tartja a szavát, azonnal és késlekedés nélkül javítja a hibáit, a FedEx bizalmat teremt és biztosítja, hogy az ügyfelek mindig tudják, hogy megbízható szolgáltatók.


“Ha garantál valamit, és Brandje hírnevét ehhez cövekeli le, akkor mindig is tudatában lesz annak, hogy a  közönség bizalmának leromlása mindig is több kárt okoz, mint bármilyen fizikai veszteség.”

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó