A valóságban mennyire befolyásolhatod a személyes branded?
Írta: G.E. Matolay| brand , személyes brand
Nagyon. Csakúgy, mint a vállalati brandek, a személyes brandek is képesek vagyok átfordítani még egy vesztes sorozat után is, vagy újként optimalizálhatók egy teljesen új közönség számára. Saját, személyes branded valami olyan, amellyel teljesen proaktív módon dolgozhatsz és megerősítheted. Azonban fontos szem előtt tartani, hogy a brandednek arra kell épülnie, ami az Ön számára fontos és egyben fontos mások számára is. És emiatt ismét, akárcsak a vállalati brandek, a személyes brandek is vagy vonzanak vagy visszataszítanak.
A személyes brand nem más mint egy jól megtervezett csomag, amelyet arra használsz, hogy jobb kapcsolatot építs fel közönségeddel.
Az nagyon jó, ha mindenkinek tetszik a személyes branded. De végül is a személyes brandednek nem kell mindenkit kielégítenie. Csupán a célközönségedet.
A nagy teljesítményű, erőteljes személyes brandnek nagyon is specifikusnak kell lennie, és kommunikálnia kell a kijelölt célközönségnek.
Fontos kérdéseket kell feltenniük a vezetőknek az indulás előtt
A saját, személyes branded kidolgozása eleinte félelmetes lehet. Arra szólít fel minket, hogy kicsit befelé nézzünk, és megkérdezzük magunktól, hogy kik is vagyunk, ki az a vezető, akivé válni szeretnénk.
Ez az alapvető két kérdés, amivel érdemes kezdeni.
Az indulás elősegítésére kifejlesztettük a következő gyakorlatot. Fontolja meg az egyes kérdéseket, és csak kezdje el írni a válaszokat, anélkül, hogy megpróbálná önmagát megváltoztatni. Csak addig írjon, amíg úgy érzi, hogy őszintén tud válaszolni a kérdésekre.
Miután megválaszolta az egyes kérdéseket, feltétlenül mentse el a válaszokat. Később nagyon is hasznos lesz újra rápillantani a korábbi válaszokra. Ez nagymértékben segít a személyes brand felépítésében és pontos definiálásában.
Íme az előkészítő kérdések:
Mi az, amit szeretnéd, hogy megismerjenek belőled?
Mi az, amit szeretnéd, hogy megtudjanak rólad?
Mi az, amiről már jelenleg is ismert vagy?
Milyen dolgok mellett állsz ki?
Milyen dolgokat képviselsz leginkább?
Milyen múltbeli tapasztalataid segítettek
neked abban, hogy olyanná válja, aki ma vagy?
Mitől vagy más, különleges?
Miben voltál a múltban sikeres (bármelyik életterületen)?
Milyen problémákat voltál képes megoldani a múltban, ami említésre méltó?
Kik a példaképeid?
Mik voltak azok a területek, ahol nyilvánvaló hatást tudtál gyakorolni?
Mi a szakterületed?
Mik a legnagyobb szakmai eredményeid?
Miben vagy leginkább felismerhető?
Kiknek kellene tudnia rólad?
“A nagy teljesítményű, erőteljes személyes brandnek nagyon is specifikusnak kell lennie, és kommunikálnia kell a kijelölt célközönségnek.”
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó