Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

A sikeres brandek inkább extrém módon mások

publikacio_37_1.png

Írta: G.E. Matolay | brand, branding

Valójában az a nagy igazság, hogy kevés embert mozgat meg az, ha  valami csak jobb. Az még  nem vitt embereket az utcára, nem mozdította meg őket a díványról.
A jobb minőség jól mutat egy vállalati oktatáson vagy belső konferencián, amikor a vezető akarja meggyőzni dolgozóit a cég  javulásáról, fejlődéséről. 

Ám ennek cégen kívül alig van értéke. Azzal, hogy azt mondjuk mi vagyunk a jók azzal csak azt jelentjük ki, hogy mások talán nem, ami nagy felhördülést tudna okozni a konkurencia piacon és talán még a versenyhivatal is ugrana rá.

A vásárlókat nem hozzá lázba a jó

 

A vásárlókat a jobb ritkán érdekli, de lázba nem igazán hozza sosem.
Viszont mindenkit érdekel, ami ami más, ami változtat, ami újít, ami fejleszt, ami forradalmi.

Az ismert brandek nem feltétlenül a legkiválóbb termékek vagy szolgáltatások. Nem is feltétlenül ebben a felső kategóriában kerülne ki a piacra. Azt gondolhatnánk, hogy a jó minőség az autóban a Mercedes, mégis a Bogár is képes volt egy óriási karriert befutni a piacon a maga egyszerűségében.

 

A versenyelőny


A lényeg a versenyelőnyben van. Itt a fő pont az innovativitás, az innováció. ez az elsődleges pont. Ez lehet technológia innováció vagy egyéb fejlesztés is.

És itt van a sztori lényege is. Ha van valami ami ÚJ és MÁS, akkor arról lehet beszélni. 

Ha lehet valamiről beszélni, akkor az emberek ezen keresztül kezdik magukénak érezni a brandet.

 

“Ha van valami ami ÚJ és MÁS, akkor arról lehet beszélni.” 

 

A brand és a sztori


A sztori-tényező lehetővé teszi, hogy kevesebbet költsünk (vagy ne költsünk) fizetett hirdetésre, hanem a PR kapja a főszerepet. Igy lesz költség hatékony egy brand stratégia, míg ennek hiányában sokat kell költeni marketingre. 

 

És ez a fajta másság, újdonság, forradalmiság egyben fókuszt biztosít: irányt, stratégiát ad.

 

Miért nincs piaca egy új brandnek?

 

Egy marketingesnek egy termékbevezetés előtt az első kérdése, hogy: „mekkora a piac?”.
Ez pedig nem visz előre. Mert egy valóban innovatív termék esetében a látható piac pont, hogy semmi!

 

Az igazi brandek, ezért nem kiszolgálják a piacot, hanem teljesen új piacot teremtenek.
Ez igaz minden nagy brand sztorijára, beleértve ebbe  az Apple-t, Tesla-t, ……..és ide tartozik a Red Bull is. 

 

“Az igazi brandek ezért nem kiszolgálják a piacot, hanem teljesen új piacot teremtenek.“

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó