A Brand stratégia építészet művészete:
Az angol Virgin Vállalkozás sokszínű arca
Írta: G.E. Matolay | brand, branding , brandfejlesztés
A Virgin Group Ltd. egy brit nemzetközi vállalat, amelyet Sir Richard Branson és Nik Powell alapítottak 1989-ben.
Rengeteg oka van annak, hogy miért tartjuk a Virgin-t lényegében brit brandnek.
Hihetetlen nagysága ellenére ez az egyedülálló vállalat a mai napig a versenytársai előtt és tőlük kiemelkedve áll. Mindezt köszönheti a vonzó személyiségének, az egy, központi személyre épülő brand megközelítésének és mindenhol felismerhető arculatának.
A Virgin a mai napig fejleszt, minden évben új brand fejlesztéseket dobnak ki a piacra, de ennek ellenére következetes marad eredeti brand vonulatukhoz. Hiába terjesztik ki brandjüket több területre is mégis egységes és következetes marad a cég.
Ma a legtöbb vállalat és üzleti szervezet tudja, hogy ha előnyt akarnak szerezni a versenyben, vagy elől akarnak maradni, akkor nagyon erős brand identitást kell kiépíteniük.
A kérdés sokszor az, hogy mi történik, ha cége túlmutat egyetlen terméken vagy koncepción?
Mit tegyen, amikor a brand képet több csoportra és termékre kell terjesztenie?
Egy olyan stratégiát kell ilyenkor megtervezni, amely biztosítja, hogy a portfóliójában minden mindennel illeszkedjen és zökkenőmentesen együttműködjön.
Közös és erős brand üzenetet kell teremteni, és nagyobb vonzást kell kialakítani a közönséghez.
A brand stratégia építészet olyan brand hálózatot hoz létre, amelyben minden szolgáltatás, termék és egyedi brand megfelelően szervezett, összehangolt, segítve az ügyfelet abban, hogy bármely ponton kapcsolatba léphessen a vállalatával, és több ponton megerősített véleményt alkosson önről.
Nagyon kevés olyan vállalkozó van odakint a piacon, aki tudja, hogyan kell brand nevet és brand imidzset tudatosan felépíteni és megerősíteni. E szűk közösséghez tartozik Sir Branson, ezért döntöttünk úgy, hogy egy kicsit bemutatjuk a brand stratégia építészet koncepcióját, mivel ő az egyik kedvenc vállalati birodalmunk. Brandjüknek tudatosan kiépített hierarchiája van, amely nagyban segíti annak azonosítását.
Számtalan olyan jellemző és jegy létezik, amely segíthet a brandje meghatározását.
A piacon szándékkal elfoglalt pozíciótól kezdve az egyedi értékesítési pontig minden hozzájárul az általános imidzshez és ahhoz, ahogyan az ügyfelek teljesen megértésék és átlássák a cégét.
A brand stratégiájának egyik legalapvetőbb építőköve a vállalati architektúra. Egyes szervezetek számára egyszerűbb ez az építészet, mivel egy vonalra épül fel minden. Más vállalkozásoknál, mint például a Virgin brand esetében a neved az évek során ki fog terjeszkedni, és tudatosan össze fog kapcsolni új szegmenseket, területeket.
Így aztán, aki önmaga fog bele a brand stratégia építésbe arra kell figyelnie, hogy az olyan brand hálózatot hozzon létre, amelyben minden egység, termék szolgáltatás megfelelően szervezett, összehangolt egységet hozzon létre, ami segíti a vásárlót, hogy tisztán megértse és azonosuljon vele.
G.E Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó