A Brand stratégiák nagy mítoszai
Nagyon sok vállakozás tulajdonosa a fókuszálással küzd
Írta: G.E.Matolay | brand , branding
1. Mítosz:
Az üzletirányítás és a marketingesek egyik legszembetűnőbb mítosza azt hinni, hogy a Branded egyre nagyobb lesz azáltal, hogy a célpiacodat szélesíted.
Mi a valóság:
Túl sok üzlet a marketingszakemberekkel karöltve célozza meg bárkit. Mindig azzal érvelni fogok a mellett, hogy jobb, ha kevesebben szeretnek, mintha sokan tolerálnak.
Kimondott fontosságú, hogy szoros köteléket hozzunk létre a branded rajongói gerincével, majd ezt a rajongói támogatást használjuk fel az ezt követő szélesebb kör kibővítéséhez. A Brand építés olyan mint egy hagyma és belülről kifelé építkezik, nem pedig kívülről befelé.
2. Mítosz:
A másik nagy mítosz azzal kapcsolatos hogy, amint a branded egyre inkább ismert branddé válik, úgy kell egyre inkább mindennel foglalkoznia. Egyes brandek abban a betegségben kezdenek szenvedni, hogy megpróbálnak mindent elmondani, abban a reményben, hogy a fogyasztói mindent meghallanak.
Mi a valóság:
A remény sosem egy stratégia. Annak érdekében, hogy a fogyasztók megszeressék, a brandedet léteznie kell valami gerinc gondolatnak, amiért a brand meggyőződéssel kiáll.
Amennyiben megpróbálunk mindenki számára bármi lenni mindenki az egy végleges semmibe
fog torkollani.
3. Mítosz:
A branded úgy fog erre nagyobb és nagyobb eladásokat elérni, ha mindenhol megpróbálunk jelen lenni, jelentsen ez bármilyen értékesítési csatornát, vagy akár bármilyen lehetséges médiaopciót.
Mi a valóság:
Ha elmenne Las Vegasba, és minden egyes zsetonját a lehetséges összes tétre feltenné, akkor éjfél előtt csődbe kerülne. A rossz marketingszakemberek nem mernek koncentrálni semmire, mert attól tartanak, hogy valakit vagy valamit kihagynak. Azáltal, hogy megpróbálsz mindenhol ott lenni, a branded teljesen lekorlátozza, majd lelassítja magát, és végül sehol sem lesz.
Minden brandnek korlátozott forrásai vannak, legyen szó pénzügyi, időbeli, emberei vagy partnerkapcsolati forrásokról.
A vállakozás vezetőit és marketingszakembereiket mindig is megkísérti a korlátlan választék, még ha egy behatárolt célpiacon is vannak jelen. Ez a kísértés rányomhatja a bélyegét a stratégiájukra, piaci megközelítésükre, fejlesztéseikre. A legokosabb brand képviselő vezetők mindig is limitálták a választékukat, hogy azok okosan igazodjanak a rendelkezésükre álló, korlátozott erőforrásaikhoz, és arra összpontosítanak, amelyek a legnagyobb hozamot nyújtják.
“Minden brandnek korlátozott forrásai vannak, legyen szó pénzügyi, időbeli, emberei vagy partnerkapcsolati forrásokról. A brand stratégiát helyesen e köré kell építeni.”
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó