A Brand Stratégia építés törvényei, amely sose évülnek el - II. rész
Az Al Ries 1998-as hány szabálya továbbra is fennáll?
Írta: G.E. Matolay | brand, branding, brand építés
Huszonkét évvel ezelőtt, Al Ries Brand építés és marketing guru komoly törvényeket tett közzé, amelyek irányadóak lettek a legtöbb iparág számára.
Abban az időben csak 147 millió ember volt csatlakoztatva az internethez, és a Google csak egy induló vállalkozás volt.
Manapság a világ népességének 59% -a böngészi a Google-t (4,3 milliárd felhasználó), és napi átlag szinte hét órát töltenek online.
Láthatóan minden gyökeresen megváltozott, de mennyire tekinthetőek maradandónak az 1998-as szabályok?
Kiderült egy meglepő szám, amely teljesen vagy majdnem egészében még ma is teljesen releváns. Van 5 alapvető igazság, amely időtlennek tűnik és a mai Brand és marketing szakemberek számára is napi eszköz.
Pillantsunk csak bele az egyik ilyen alapvető törvénybe, amelyet még a mai nap is érdemes minden üzletembernek megfontolnia, aki ütőképes és emlékezetes Brand stratégiát akar építeni.
A TÖRVÉNY A GYŐZTESEKNEK 2.
A szövetség törvénye
„Amennyiben egy működőképes, saját kategóriát akarunk felépíteni önmagunk számára a Brand Stratégia építés során a Brandünknek más Brandeket is üdvözölnie kell. A választási lehetőség minden esetben serkenti a felén irányuló keresletet.”
Ezt a fajta versenyhelyzetet sokan és gyakran rossznak gondoljuk.
Az a negatív hiedelem, hogy azt akarjuk, hogy elsőként lépjünk piacra és egyedül legyünk, egyedül álljunk abban a kategóriánkban.
A Rieses azt állította, hogy a verseny nem csupán jó dolog, hanem a növekedés szempontjából is kedvezőbb kondíció.
Először is ess legelső sorban minden egyes ügyvezetőnek, vállalat vezetőnek tisztában kell lennie a következő ténnyel „Az ügyfelek választást akarnak.”
Annak érdekében, hogy értékelni tudják a Brandjét és annak egyedi Brand Stratégiáját össze kell tudniuk hasonlítani az ön rendjét egy másikkal. Ez a törvény továbbra is és mindörökké hatályban lesz, amit ember az ember.
Ha fogyasztóként vizsgáljuk meg ezt a tényt akkor rá kell jönnünk hogy számunkra sokkal előnyösebb ha össze tudunk hasonlítani, két brandet. Így aztán vállalkozóként ne akarjuk hogy egyedül legyünk.
Továbbá a brandek közötti verseny serkenti az innovációt, serkenti cégünk dolgozóit hogy jobb minőséget állítsanak elő és serkenti az ügyfélszolgálat minőségét is.
És van az hogy a sikeres nagyok sokszor szövetségre lépnek és a háttérben nem támadják egymást.
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó