A 3 kérdés, amelyet minden Brandnek azonnal megkell válaszolnia
írta: G.E. Matolay | brand, branding
„A tudás legnagyobb ellensége nem a tudatlanság, hanem a tudás látszata, illúziója.”
Stephen Hawking
Miért van az, hogy egyes brandek robbanásszerűen növekszenek, miközben mások magányos és elfelejthető halált halnak?
Egyes vállalatok és azok vezetői úgy gondolhatják, hogy ez leginkább a befektető zsebének mélységétől függ.
Ennek legszembetűnőbb ellenpéldája talán maga a Microsoft lehet, ahol a tőkeerős brand befektetés ellenére a a Zune MP3 fejlesztése annak idején nem járt sikerrel. Nem számít a pénztárca mérete, hanem az, hogy miként van felhasználva. Más brandek a robbanásszerű növekedést a szerencsének tulajdonítják, ám, mint tudjuk, a babona rossz szerencsét jelent a brand világában.
Bizonyára sokan a tudás látszatától szenvednek, miközben tényekkel alátámasztott brand stratégia lépés hozná meg a „szerencséjüket”.
A KÖZÖSSÉG MÉDIA NEM VÁLASZ ERRE A KÉRDÉSRE
A közösségi média lehet egy jó válasz erre (és ez egy nagy “ha”), amennyiben a brand stratégia építés teljesen tisztázta és kristályosította a brandet és annak hangját. Szóval először az első kérdést kell tisztázni , mielőtt bármilyen kommunikációt is kiexportálnánk a közösségi médián vagy más csatornán keresztül.
MIT KELL ELVÁRNI A BRANDÜNKTŐL?
Kik is vagyunk és hogyan viszonyuljunk a Brand ötletünkhöz olyan módon, hogy az jelentőségteljes legyen az ügyfeleink és az általuk kedvezett értékek számára?
Más szavakkal, meg kell tudni határozni valami jelentőségteljeset. Viszont ahhoz, hogy ez pontosan meg tudjuk határozni el kell dönteni azt is, hogy ki számára lesz ez jelentőségteljes.
Egy nagyszerű sportautó, amely 3,9 másodperc alatt 0-60-ra megy, csak tény. Egy helytelenül meghatározott közönség számára ez teljesen irreleváns, lényegtelen.
Ám a megfelelő közönségnek ez egy szenvedély.
Ez létfontosságú, különösen az egyedi brand stratégia körvonalazásakor.
A FENT EMLÍTETT HÁROM KÉRDÉS FELTÉTELEKOR VÉGÉRVÉNYESEN EHHEZ A MEGOLDÁSHOZ FOGUNK ELJUTNI:
1. Kik pontosan a leendő vásárlóink?
2. Melyek az ő valódi értékeik és prioritásaik, legaktuálisabb igényeik?
3. Kik vagyunk és képesek vagyunk ezeknek a fenti értékeknek a szenvedélyes kiterjesztése és egzakt megoldása lenni?
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó