4 pont, amire igazán figyelünk a Brand fejlesztési stratégia során
Egy Kivételes BRAND 4 tulajdonsága.
“Titkok a műhelyünkből.”
A Kivételes Brandek nem születnek, hanem tudatosan készülnek, direkten fen vannak építve.
Hadd magyarázzam el kicsit.
“Ha el akarod érni, hogy hiányozz, amikor nem vagy ott, az az, hogy kiállsz valamiért.”
A Brand stratégia építésben vagy kivételessé válunk vagy jobb, ha abba hagyjuk az egész munkát.
A vesztesek mindig átlagosak, azaz az átlagos dolgok maradjanak a veszteseknél. Ez kimondottan igaz erre az évszázadra.
Természetesen igaz, hogy ha van egy jó ötlet, amely képes elterjedni az nyerni fog. Ám vannak olyan kimagasló és kiváló ötletek, amelyeket ha nem megfelelően kommunikálnak akkor eltűnnek a süllyesztőben.
Nagy kárt értük.
Egy Brand organikusan is képes sikert aratni, de ha tudatosan fel van építve, hamarabb fordul gyümölcsőzőre és tovább tart rajta az aratás.
Manapság egyre jobban a brandek világát éljük. Vannak, akik még ellenkeznek e miatt, de még ők is tudattalanul is rengeteg brandhez ragaszkodnak. Ők még nem hisznek a brandeknek, habár sokhoz mereven ragaszkodnak.
A brand stratégia építés a meglévő brand tökéletesítése, kiélesítése és felfényesítése, hogy jobban hasítson, hamarabb haladjon és többet tudjon teljesíteni.
4 pont, amire igazán figyelünk a Brand Fejlesztési Stratégia során. A 4 tulajdonság.
1. Meg kell ismerjük az "édes pontot". Tudatában kell lennünk az "édes pontnak"
Az édes pontot úgy határozhatjuk meg, mint valamit ami nagyon is kézenfekvő, viszont kimondottan életbe vágó.
Egy kivételes Brand pontosan tudja, hogy célközönsége mit akar, mik a követelményei (amire sürgősen megoldást keres).
Egy kivételes Brand erre ad pontos választ. És ez a Brand édes pontja. Az a pont, ahol a brandben találkozik a kulcs igény és az ajánlat.
Minél inkább pontos és kielégítő a brand válasza erre, annál inkább lényegessé fog válni. És minél lényegesebb, annál értékesebb. Minél átlagosabb és általános az ajánlat, annál kevésbé értékes.
Az “édes pont” a célközönség fájdalmas pontja, az a hely, ahol halaszthatatlanul megoldást keresnek valamire. Ez a pont találkozik a Brand ajánlatával.
A Brand dolga, hogy kiderítse, mi ez a valami, majd egyedi megoldást válasszon ennek megoldására.
2. Egyszerűsítsük a bonyolultságot
A tanult szakértők, szakemberek (orvosok, ügyvédek, mérnökök, bármilyen szaktekintélyek gyakran ebbe a csapdába esnek) azt gondolják, hogy minél összetettebbé készítenek valamit, annál jobb.
Az igazi szakértők ezt másképpen tudják: a piaci szakértők tudják, hogy az egyszerűség rejti magában a változás befolyásolására szolgáló valódi erőt. Amikor az egyszerűség indul el hódító útjára ott a siker már a sarkon várakozik.
3. Valami olyanért álljon ki, ami valóságos
A homályos, félreérthető ajánlatok gyanúsak. A fenti egyszerűség unokatestvére a hitelesség. A hiteleség pedig olyan valóságot kell, hogy jelentsen, ami igazán fontos a brandünk számára. Valami reális dolog, amire gondot fordítunk.
Ne kövesse a trendeket csak azért, mert trendek. Tudja meg, hogy MIÉRT lépnek életbe ezek a trendek, értse meg őket alaposan és keresse meg benne a kin nem elégített igényt, amely az egészet hajtja. Ebben az esetben valami olyan trend vonatán fog haladni, amely reális mind önnek, mind a piacának.
4. A designt csak azzal a céllal használja, amely kikristályosít, megkülönböztet és bevon
Olyan ez, mint a finom kenyér illata, amely arra utal, hogy mi pontosan mit is fogunk kapni. Ez az előszó ahhoz, hogy mi lesz előtted hamarosan.
A design a Brandnek az a része, amely a kenyér illatát jeleníti meg. A jó design nyálképzésre késztet minket és arra, hogy mindenképpen ki kell próbálnunk a Brandet.
Egy kivételes Brand:
1) ismeri és képviseli az édes pontot
2) leegyszerűsíti a bonyolultságot,
3) valami valódi dologért áll ki
4) a design tervezés arra törekszik, hogy eladja a terméket és kiemelje a tömegből.
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó