Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

ÚJ IRÁNY AZ ÉLELMISZER FOGYASZTÁSI SZOKÁSOKBAN -
ÚJ TRENDEK, ÚJ BRANDEK

 

publikacio53.jpg


Írta: G.E Matolay |brand , brandfejlesztés, vírushatása

 

A fogyasztók Ázsia szerte egyértelmű jelzéseket adtak már arra, hogy az étkezési szokásaik alapvetően meg fognak változni, amint a világ túljut az új koronavírus (COVID-19) hatásain.
A 11 ázsiai piacról szóló exkluzív Nielsen-tanulmányban csupán a japánok mutattak enyhe kivételt.


A piacokon zajló Nielsen-kutatások első hullámaként végzett tanulmány rámutat arra, hogy a kínai, hongkongi, dél-koreai, malajziai és vietnami fogyasztók teljesen át fogják gondolni étkezésüket és újra prioritássá teszik az otthoni étkezés fontosságát az életükben. 86% -uk mondta, hogy gyakrabban fog otthon enni, mint a járvány előtt.

Más piacokon is hasonló tendencia figyelhető meg, amikor a hongkongi fogyasztók 77% -a sokkal inkább otthon étkezik már, mint a járvány előtt. Dél-Koreában, Malajziában és Vietnamban ez pedig 62%-os arány.

 

Ezenkívül a tanulmány nagy igényt talált meg az elvihető ételek és az otthoni házhozszállítás iránti igényekre.

Ezek a piacok hamarosan megtestesítik a „on-the-go” életmódot, és elkezdik értékelni azt kényelmet, amelyet az útközbeni ételfogyasztás kínál.


Ez egyértelműen befolyásolni fogja az éttermeket, ám ezek a megállapítások befolyásolják azt is, hogy a kiskereskedők miként kezeljék készleteiket, hogy megfeleljenek a felmerülő új keresletnek.

A piackutatás azt is megjegyezte, hogy a tendencia úgy tűnik, hogy a térségben eltérően jön létre, ám ezek a viselkedések gyorsan új normává váltak. „A kezdeti feltételezés az volt, hogy a fogyasztók pánik szerint vásárolnak, de ezt a viselkedést már több mint két hónap óta láthattuk a piacokon. A fogyasztók többször is visszatértek már ugyanabba az üzletbe, tehát ez a viselkedés túlmutat a pánikvásárláson. Nem kétséges, hogy a fogyasztók elmozdultak a „on-the-go életmód” és a „biztonságos otthoni fogyasztás” trend felé.”

 

Hamarosan egyre több ország közelebb kerül majd ehhez az új étkezési szokáshoz.

Az ázsiai élelmiszerpiac az innováció és a változás inkubátora volt az egész világ számára az elmúlt öt évben.

Ahogy a fogyasztói életmód egyre sűrűbben urbanizálódott, mozgalmasabbá és összekapcsolódóbbá vált, az élelmiszer kiszállítás, otthon fogyasztás és az útközbeni fogyasztás növekedése drasztikusan megváltoztatja majd a hagyományos élelmiszer fogyasztást és az étkezési élményeket.

A koronavírus járvány befejeződésével meg fog változni a fogyasztók étkezési helye és módja, és egyre inkább úgy döntenek majd, hogy otthon fogyasztandó termékeket vásárolnak.

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozás Mérnökség

Unique Branding szakértő, író, előadó