Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Egy újabb hóbort? Szükség van egyáltalán tudatos Brand stratégiára?


publikacio_3.png

Írta: G.E.Matolay | brandstratégia

 

A Brand egy természetes dolog. Minden üzletember munkája és üzleti tevékenysége közben egyfajta Brandet épít fel magának. Jót vagy rosszat, hiányosat vagy teljeset, de Brandet. Minden ember az élete során kialakít magának egy Brandet. A Brand a közönségünk fejében alakul ki rólunk.

 

Minden terméknek, szolgáltatásnak kialakul egy Brandje a közönség fejében. Ez a Brand természetes úton haladva évek alatt épül fel a célközönség gondolataiban. Itt nem arról beszélünk, hogy ez a kialakult Brand gondolat helyes-e vagy helytelen és arról sem, hogy milyen széles körben alakul ki. 

 

"A tisztességesen és konstansan működő üzleti vállalkozások önműködően alakítanak ki egy Brandet a vásárlók fejében."

A Brand az, amit ígérünk és szolgáltatunk, és ami ennek hatására, mint Gondolat kialakul rólunk a vevőkörünkben. A természetes úton való Brand kialakításhoz időre van szükség. Azok, akiknek a terméke szolgáltatása nem egyértelmű, zavaros, változó, ők ilyen Brandet alakítanak ki magukról vagy éppen semmilyent.

 

“A régi időkben még az volt az alapvető közmondás, hogy a jó bornak nem kell cégér. Mára ez a felfogás idejét múlta.”

A globalizáció beköszöntével olyan mértékben kiszélesedett a piac, hogy minden egyes terméknek, szolgáltatásnak megsokszorozódtak a konkurenciái. A globalizáció nem csak túlkínálatot hozott, hanem a fejlesztések felgyorsultak, a teljes piac óriási sebességre kapcsolt. A nemzetközi és multinacionális cégek órási erővel és lendülettel építenek fel Brandeket. Mára már komoly harc folyik az emberek, a közönség fejében elfoglalt helyekért. 

 

Teljesen átalakítják így a piacot és közönség fejében lévő gondolatokat. Ez ránk nézve veszélyt jelent, mert ezzel a tevékenységükkel képesek elhomályosítani meglévő Brandjeinket, képesek összezavarni ezzel kapcsolatban az embereket.  

 

Az erőteljes üzleti harcban a már kialakult Brandjeink képesek eltolódni, összezavarodni, elhomályosodni vagy éppen elfelejtődni. 

 

Mára a Brand építés már nem luxus cikk, hanem kötelező üzleti befektetéssé vált nagyon sok cég számára, akik meg akarnak maradni a közönségük fejében és helyes képet akarnak kialakítani magukról, ami megkülönbözteti őket a versenytársaktól. 

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó