Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Tedd a meglévő Brandedet üvöltövé ebben a kegyetlen üzleti világban!

publikacio_11.png

Mit érdemes tudni annak, aki piaci Brand stratégiát akar módosítani? 360 fokos Brand stratégia építés

írta: G.E. Matolay | brandstratégia

Az üzletfejlesztés és az üzleti tervezés egyik legnehezebb része és lépése maga a céges vagy termék Brand stratégia kidolgozása. Gyakran ez az üzleti lépés okozza a legnagyobb kihívást a vállalkozók számára, ám ennek ellenére, ez egy létfontosságú feladat a vállalati identitás, egyediség és a piacfejlesztés megteremtésében. 

Sokan a Brand stratégiát alaposan félreértik, mert azt olvashatták több helyen is, hogy ez nem más, mint arculat, logó tervezés és névadás. Ha ez igaz lenne, akkor a Nike mögött nem lenne semmi, csak egy szép logó és design.

 

A Nike, amikor elkészült a saját Brand stratégiájával, akkor az első legfontosabb szempont az volt számukra, hogy bőséges vásárlói kört és piacot teremtsenek, ahol teljesen megkülönböztethetővé válhatnak egyedi termékeikkel. Ez egy teljes üzletfejlesztési stratégia volt, amelynek az volt a célja, hogy egyedivé váljon a cég. 

 

Ez a Brand stratégia. Ezért mondjuk azt, hogy ez a lépés nem egy könnyű menet. Ez az üzletfejlesztés egy speciális ága, ahol nem csak terméket vagy szolgáltatást fejlesztünk ki, hanem egyedi, megkülönböztethető termékeket és szolgáltatásokat alakítunk ki annak érdekében, hogy ezek számára saját piacot teremtsünk, a piacból képesek legyünk kiragadni egy szeletet. 

 

”A hatékony Brand stratégia egy olyan folyamat, amely egyedi identitást hoz létre, ami megkülönbözteti Önt a versenyhelyzetben lévő többi szereplőtől. Ezért gyakran tekintik a Brand stratégiát a versenystratégia szívének.”

Amint a Vállalati Brand stratégia elkészült, ezt használja fel alapanyagként a marketing és az értékesítés. Ezért is fontos megérteni, hogy a Brand stratégia nem egy marketinges eszköz. A  marketing szakember részt vehet a tervezésen, de a stratégia nem tőle származik. Ő csak kommunikálni fogja azt.

 

A Brand stratégiájának fejlesztéséhez meg kell érteni a négy fő elemet:


1. Elsődleges célközönség vagy ügyfélfélkör

2. Versenyhelyzet, konkurencia

3. Termék- és szolgáltatás Mix

4. Unikális értékesítési ajánlat

A Brand stratégia fejlesztés során ezt a 4 elemet fel kell használni és ezek azonosításával létrehozzuk a Brand stratégia kidolgozásának alapjait.

 

A Brand Stratégia terv a nagyvállalatok számára olyan már, mint a légzőszerv

 

“Amikor a marketing csupán csak reklámoz, de nem közvetít egy egyedi, kimagasló Brand stratégiát, akkor a napi kommunikációban a cég túlélése nem optimális.”

Az erős Brand stratégia és annak felépítése és működésbe helyezése felbecsülhetetlen értékű, hiszen az ügyfelek harca napról napra erősödik. Fontos, hogy időt fordítsunk a meglévő Brandünk megismerésére, az új stratégia meghatározására és pontos, teljes körű felépítésére. Végtére is, a Brand stratégia a fogyasztó felé tett ígéretünk forrása. Ez az egyik alapja a marketingkommunikációnak és ez az, amit nem akar senki sem nélkülözni.

 

Célkitűzés, mint vevőszűrés

 

A hatékony Brand stratégia szempontjából kritikus a Brand célközönségének egyértelmű meghatározása és pontos meghatározására. Ez a lépés elég egyszerűnek hangzik, mégis a tapasztaltaink szerint nagyon sok vállalkozás nem igazán tudja, hogy mi is a meglévő vagy a jövőbeli célközönsége, és azt sem igazán érti, hogy a célközönségét miért kellene leszűkítenie mindenkiről valakikre. Jogosan azt feltételezik, hogy ezzel veszít a cég. Igazuk is van, mert ha a Brand stratégia során a célközönség rosszul lesz meghatározva a cég veszíteni fog. A továbbiakban a Brand stratégiának erre a kijelölt célpiacra kell koncentrálnia. 

 

Megnyugtató, ha tudjuk, hol van a buktató

 

A termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó Brand stratégia létrehozásakor fontos, hogy alapos elemzést végezzen annak megállapításához, hogy milyen főbb akadályokról lehet szó. Ezeket az akadályokat olyan piaci feltételeknek is nevezik, amelyek megakadályozzák a termék vagy szolgáltatás sikerét.

 

Csomagolás után identitás felvétel és kiszállítás

 

A Brand stratégia fejlesztési csomag következő lépése a Brand stratégia üzleti csomagolása a piac számára. Végül is, ez lesz az Ön személyisége a piacon. Nem mindegy, hogy mit és hogyan kommunikálunk róla. Ahogyan megjelenünk a piacon, az lesz végül a Brand csomagunk működés közben. 

 

A Brand stratégia fontos üzleti feladat, amelyet ha jól megkreálunk, egy igazi, piaci fenevad lesz belőle

 

A Brand stratégia építést sokszor csak zavaró és nem feltétlenül szükséges üzleti tevékenységnek tartják a felső vezetők. Nehezen látják meg elsőre a kézzelfogható előnyöket. Mégis a nagy konkurenciáik, a piaci nagy ellenfeleik egytől-egyig ilyen alaposan kidolgozott Brand stratégia mentén verik meg őket és szűkítik piacaikat.

 

“Az alaposan kidolgozott Brand stratégiára két dolog miatt van életbevágóan nagy szükség:
1. Minden Multi és nagyvállalat ezzel a stratégiával dolgozik, még ha nem is árulják el.
2. A vásárlóközönség egyre nagyobb része csatlakozik azok közé, akik már inkább hisznek Brandeknek, mint termék ajánlatoknak.“ 

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó