A vásárlók érzelmek alapján vásárolnak?
Írta: G.E. Matolay | brand, brandstratégiafejlesztés
Manapság az érzelmek fontos szerepet játszanak a vásárlók döntéshozatalában. Függetlenül attól, hogy tinédzserhez vagy egy cinikus vezérigazgatóhoz fordul-e, mindenkivel, akihez is kommunikál az a mai időkben leginkább az érzelmek által van meghajtva. Ahogy régen is manapság is vannak objektív vásárlók, akiket csupán a tények érdekelnek, de ők egyre szűkebb szegmensét képzik a vásárló körnek és visszaszorulóban vannak.
Lehet, hogy Ön is az okos, megfontolt és a logikus vásárlók körébe tartozik, de tudnia kell, hogy saját vásárló körének ez csak egy töredék százaléka.
Ezért aztán függetlenül a Brand tulajdonosának a személyiségétől egy erős Brandnek kötelező az érzelmekkel foglalkoznia. Az érzelmek eladnak és ebben a Brand nagy szerepet játszik.
A vásárlóközönség döntéseiben az érzelmeknek egyre nagyobb szerepe van és ezt táplálja meg igazán a Brand személyiség. Amennyiben a vállalkozás nem rendelkezik Brand személyiséggel, akkor nem fogja elérni, hogy vásárlói bármit is érezzenek.
A Brand stratégia egy pontos Brand személyiséget biztosít a cége, terméke, szolgáltatása számára, pontosan azt a személyiséget, amely a vásárlókört érzelmileg is meg fogja fogni.
Ma egy Olyan kultúrában élünk, ahol a vásárlói döntés igencsak megváltozott. Még 50 évvel ezelőtt a döntésekben fontos szerepet játszott a minőség és a praktikum, manapság, ha a termék, szolgáltatás nem fogja meg érzelmileg a vásárlót, akkor már nem kezd el foglalkozni annak praktikusságával. Félre teszi.
Amennyiben vásárol, akkor az ismert Brandet részesíti előnyben. Amennyiben döntenie kell, akkor véleményét nagyban befolyásolni fogja, hogy az adott ajánlat mennyire fogta meg érzelmileg, emberileg.
Ettől fogja függővé tenni, hogy a terméket hasznosnak fogja-e találni praktikum alapján.
Egy unikális Brand stratégia építés nem csupán egyediséget kölcsönöz cégének, termékének vagy szolgáltatásának, hanem a kidolgozott brand személyiségen keresztül elősegíti, hogy vásárlói érzelmileg is Ön mellé álljanak.
“Ma egy Olyan kultúrában élünk, ahol a vásárlói döntés igencsak megváltozott. Még 50 évvel ezelőtt a döntésekben fontos szerepet játszott a minőség és a praktikum, manapság, ha a termék, szolgáltatás nem fogja meg érzelmileg a vásárlót, akkor már nem kezd el foglalkozni annak praktikusságával. Félre teszi.”
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó