Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Tudatos Brand stratégia építés
Üzleti bepillantó: Itt a világ legnagyobb szállodavállalata


publikacio_23_1.png

 

 

A Marriott immár hivatalosan is bejelentette azt, amit sokan hetek óta sejtettek: megvásárolta a Starwood-csoportot. Az összesen 12,2 milliárd dolláros tranzakcióval létrejövő új cég több mint 100 országban, 30 brand alatt 5500 szállodát és 1,1 millió szállodai szobát tömörít.

A Marriott International elnöke, Bill Marriott szerint „ugyan furcsának tűnhet, hogy vetélytársakból csapattársak lettünk, hiszen a Starwooddal évtizedekig versengtünk, de mindig is csodáltuk őket. A Starwood bevezette a W brandet, és a lifestyle brandek kidolgozásával alaposan megváltoztatta a szállodai világot. ...

A nap végén azonban ugyanaz a célunk: egymás és a fogyasztók tiszteletben tartása és megbecsülése, így az egy csapattá válás természetesen fog menni." Arne Sorenson, a Marriott International vezérigazgatója szerint „ez egy lehetőség, hogy a disztribúció, valamint a két cég erősségeinek kombinálásával értéket teremtsünk és javítsuk versenyképességünket egy gyorsan változó piacon".

Adam Aron, a Starwood vezérigazgatója pedig úgy véli, a két cég összeolvadása a legjobbat hozza ki az innováció, (vállalati) kultúra és kivitelezés terén.

A közös vállalat vezérigazgatója a Marriott elnök-vezérigazgatója, Arne Sorenson lesz, a cég központja marad a marylandi Bethesdában. A Marriott jelenlegi 11 fős igazgatótanácsa kiegészül három új starwoodos taggal.

 

A tranzakció még a két szállodalánc részvényeseinek jóváhagyására, a Starwood timeshare üzletágának eladására, a szükséges hatósági hozzájárulásokra és egyéb engedélyekre vár, így várhatóan a jövő év közepére válik hivatalossá.

A Starwood Hotels & Resorts eddig nagyjából 100 országban 1270 szállodát üzemeltetett, alkalmazottainak száma elérte a 180 ezret. Portfóliójába olyan brandek tartoznak, mint a St. Regis, a The Luxury Collection, a W, a Design Hotels, a Westin, a Le Meridien, a Sheraton, a Four Points by Sheraton, az Aloft, az Element, legújabban pedig a Tribute Portfolio.

 

A Marriott eddig 85 országban 4300 szállodát üzemeltetett, 19 brand – The Ritz-Carlton, Bvlgari, EDITION, JW Marriott, Autograph Collection Hotels, Renaissance Hotels, Marriott Hotels, Delta Hotels and Resorts, Marriott Executive Apartments, Marriott Vacation Club, Gaylord Hotels, AC Hotels by Marriott, Courtyard, Residence Inn, SpringHill Suites, Fairfield Inn & Suites, TownePlace Suites, Protea Hotels és MoxyHotels – alatt.

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó