Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Mit Brandingeljünk?

A vállalkozást, egy személyt vagy egy dolgot?

 

publikacio_20_1.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, brandstratégia

 

Brand Stratégia építéskor alapvetően három megközelítés lehetséges. Építhetünk stratégiát a vállalkozásnak, egy személynek vagy egy dolognak.

Egy vállalkozás Brand stratégia építése

 

Amikor a Brand Stratégia építést egy vállalkozásra alkalmazzuk, akkor a vállalkozás hagyományát, belső értékeit, alaptevékenységét, piaci ázsióját vesszük alapul. Ez a Brand Stratégia ezek köré épül. Itt nem kerülnek szóba a szolgáltatásai, termékei vagy kulcs személyzete.

 

Ezzel a megközelítéssel utat tudunk nyitni a vállalkozás Brand Stratégia ernyője alatt elhelyezkedő különböző termékek, termékcsaládok, szolgáltatási vonalak külön Brandingeléséhez.

 

Ez alá az ernyő alá tartozik a vállalkozás személyzetének, személyzeti politikájának a brandingelése is. A legtöbb nagy vállalkozás Brand számos albranddel rendelkezik, amelyek a vállalkozás fő brand ernyője alatt külön (a fő branddel összehangolt) életet élnek.

  • BMW - vállalkozás Brand
    • Termék albrandek - 3-as sorozat, 5-ös sorozat, 7-es sorozat, M sorozat, König tuning, X drive, MINI, Motorrad, Rolls-Royce
    • Szolgáltatás Brand - Share Driving Pleasure, BMW Financial Service, BMW Driving Centre, DesignWorks, Alphabet, BMW Museum, BMW GROUP GLOBAL CAREER 

 

publikacio_20_2.png

 

 

“A legtöbb nagy vállalkozás Brand számos albranddel rendelkezik, amelyek a vállalkozás fő Brand ernyője alatt külön (a fő Branddel összehangolt) életet élnek.”

 

Egy dolog Brand Stratégia építése

 

Amennyiben egy dolgot akarunk Brand stratégiával ellátni, akkor természetesen egyetlen egy termékről, termékcsoportról, szolgáltatásról, szolgáltatás csoportról beszélünk. Ide tartozik még programok, ügyek, koncepciók Brand stratégia építése.


Olyannyira speciális ez a terület, hogy a dolgok Brand stratégia csoportjához tartozik országok, üdülőterületek, országrészek és még városok is. Ennél a megközelítésnél, minden fejlesztés, tervezés, vizuális tervezés, az üzenetek és az ezeket kommunikáló marketing is ezen dolog körül forognak. 

A hangsúlyt arra összpontosítjuk, hogy a fogyasztók hogyan kerülnek kapcsolatba vele, hogyan származik előnyük belőle és hogyan éreznek ezzel kapcsolatban.

 

publikacio_20_3.png


“Olyannyira speciális ez a terület, hogy a dolgok Brand stratégia csoportjához tartozik országok, üdülőterületek, országrészek és még városok is.”
 

Egy személy köré épített Brand stratégia


Amennyiben egy adott személyt Brandingelünk, akkor a brandet a személy általa betöltött szerep, elért eredmények, tehetség, képzettség, személyes karizma vagy személyes sztori köré építjük. Maga a személy lesz a Saját Brandjének az arcképe. A hang az ő hangja, minden üzenet és kommunikáció tőle érkezik és minden egyes vizuális megjelenítés is vele kapcsolatos. 

Személyes Brandet építhetünk ismert személyiség, egy üzletember, vagy egy kulcs szakember számára is. Minden egyes Személyes Brand stratégia építésnek más lehet a célja és ennek megfelelően kell kialakítani magát az egész stratégiát.

 

publikacio_20_4.png

 

 

Vannak olyan esetek, amikor a Személyes Brand stratégia építésnek az a célja, hogy tovább erősítse a személy által képviselt vállalkozást. Van olyan eset, amikor, azért építünk Személyes Brand stratégiát, hogy vásárlói utánpótlást biztosítsunk vele egy másik vállalkozás számára.

 

Politikusok, celebek is építenek Személye Brandet, amivel vagy egy ügyet szolgálnak vagy saját nevük hírnevét akarják tovább öregíteni. Személyes Brandet építhetünk szakembereink, kulcs személyzetünk, vezetésünk számára is, amellyel vállalkozásunk prosperálását segítjük. 

 

A Személyes Brand építésnek van egy további érdekes területe, amely nem más, mint dolgozók számára karrier építéshez szükséges brand építése. Ezekhez pedig kitartó és következetes munkára, tudatos építkezésre van szükség.

 

A Személyes Brand építés saját magadba befektetett üzletépítési munka. Saját nevedet, saját magad teszed ismertté, így aztán a jövőbeli bemutatkozásod nem lesz olyan nehézkes, mert ha utánad néznek, akkor látják, hogy valamilyen szinten ismert vagy már.

 

Sokan hamisan azt gondolhatják, hogy a Személyes Brand stratégia építés célja, hogy híressé váljunk. Korántsem így van. A Személyes Branded saját személyed, neved hitelességét alapozza meg. Ez örökre szól és képes kiszolgálni bármilyen jövőbeli üzleti tevékenységedet.


“A Személyes Brand építés saját magadba befektetett üzletépítési munka. Saját nevedet, saját magad teszed ismertté, így aztán a jövőbeli bemutatkozásod nem lesz olyan nehézkes, mert ha utánad néznek, akkor látják, hogy valamilyen szinten ismert vagy már.”

 

Melyik megközelítés a legjobb az Ön számára?

 

 

publikacio_20_5.png

 

Sok esetben a vállalatok több Branddel is rendelkeznek, amelyek magukban foglalhatják a fentiek mindegyikét. Vegyünk egy olyan vállalatot, mint az Apple. Az Apple egy ismert üzleti vállalkozás, amely márkás dolgokat értékesít, mint például az iPod és az iPad vagy Iphone. Ezek termék Brandek.

 

Ám ott van Steve Jobs saját Személyes Brandje, amelyet tudatosan építettek fel egy határozott üzleti stratégia mentén. Az ő személyisége tovább erősíti mind a vállalat Brandjét, mind az összes termék vagy szolgáltatás Brandjét.

 

Bármelyik megközelítést is választja, amikor vállalatát akarja Brand Stratégiával erősíteni, mindig arra kell összpontosítani, hogy melyik elem vezet leggyorsabban az elérendő üzleti sikerhez. 

 

publikacio_20_6.png

 

 

A Személyes Brand építés minden esetben eredményesen erősít meg minden további Brand stratégiát, de sokan vannak, akik nem szívesen állnak ki a reflektor fényre. Amennyiben az egész vállalkozása meghatározott szolgáltatás vagy termék Brandek köré épül, akkor ezek kell, hogy legelőször fókuszba kerüljenek.

 

Végül is a három típus közüli választás csupán arról szól, hogy az üzleti siker érdekében melyikkel kezdjük. Először kezdjük egy Személyes Branddel és azt kövesse egy Termék Brand, majd végül a Vállalkozás Brandje.
Meg kell néznie, hogy vállalkozása milyen típusú, mert ennek pontosabb elemzése azonnali válaszokat ad a kérdésre.

Amennyiben egy terméket fejlesztesz, és azt reméled, hogy egy nap egy nagyobb cégnek értékesíted, a termék Brand stratégia építése lenne a legjobb első megoldás. Azt követhetné a saját Személyes Branded, mint profi fejlesztő.

 

Amennyiben úgy döntesz, hogy vállalkozásod Brand stratégia építésével kezdesz el foglalkozni, akkor a későbbi időkbe ez lesz a meghatározó az ügyfelek számára és amennyiben a termékeid változnának mindezek egy ismert vállalkozási Brand ernyője alatt tudnak nagy biztonsággal megtörténni.

Ha szolgáltatás-alapú vállalkozó vagy, akkor a Személyes Brand stratégia építés gyakran a legjobb választás, mert Ön lesz maga a Brand - Ön az, akikkel az ügyfelek találkoznak és akitől az eredményeket várják. Ön lesz a vállalkozás hangja és élete. 

 

publikacio_20_7.png

 

 

Sok esetben a vállalkozók egy fő Branddel indulnak, és később több al-brandet fejlesztenek alá.
 

Vegyünk például egy híres séfet, aki először egy Személyes Brandet épít magának, amelyet kibővít egy ismert vállalkozás Branddel, amelyet pár ismert termék Brand követ. A termék lehet egy szakácskönyv, egy saját fűszer vagy saját neve alatt futó alapanyagok.
A legfontosabb a megfelelő sorrend felállítása.

 


“Végül is a három típus közüli választás csupán arról szól, hogy az üzleti siker érdekében melyikkel kezdjük.
Először kezdjük egy Személyes Branddel és azt kövesse egy Termék Brand, majd végül a Vállalkozás Brandje?”

 

G.E. Matolay  

Unique Branding - MG Vállalkozás Mérnökség

Place Branding International tagja