Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Melyik a világ legértékesebb brandje 2018-ban?

 

publikacio_25_1.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, branding

A Forbes becslése szerint a világ 100 legértékesebb brandje összesen 2 150 milliárd dollárt ér.

A szám önmagában is lenyűgöző, de még érdekesebb, ha tovább bontjuk az adatokat, és iparáganként nézzük meg, hogy a 100 legértékesebb Brand közül melyik iparág képviselői vannak jelen a legnagyobb számban, és azoknak mekkora az együttes értéke.

De először itt egy szép ábra a HowMuch.net-től, amely iparáganként van beszínezve, és mutatja a világ legértékesebb Brandjeit. Már jópár éve az Apple-lel az élen:

Az alábbi táblázat pedig a világ 10 legértékesebb Brandjét mutatja, itt már azzal a plusz infomrációval is, hogy mennyit növekedett ezek értéke az előző évhez viszonyítva. Az Apple Brandért például 8%-kal többet, elméletileg 182,8 milliárd dollárt kellene fizetni, ha valaki meg akarná venni. (Ez persze nagyon elméleti felvetés, egyrészt ennyi pénzt nem igazán tudna senki fizetni érte, másrészt a cupertinói vállalatnak esze ágában sincs megválni a Brandtől).
 

A Google Brandértéke viszont még nagyobb mértékben, 30%-kal növekedett mindössze egy év alatt, és elérte a 132,1 milliárd dollárt. A Microsoft Brand harmadik helyében tulajdonképpen nincs semmi meglepő, a Facebook Brand erős szereplése viszont annál érdekesebb, figyelembe véve az elmúlt időszak botrányait is.

 

Az alábbi táblázat pedig iparági bontásban mutatja, hogy mely területek képviselői rendelkeznek a legtöbb különösen sokat érő Branddel. A technológia elképesztő dominanciája figyelhető meg a táblázatból, gyakorlatilag a top 100-as listán minden ötödik egy technológiai Brand. A technológiai szektor mellett még az autóipar és a pénzügyi szektor képviseli magát erőteljesen.

 

publikacio_25_2.png

Forrás: penzcsinalok.transindex

 

Következtetésként a Forbes-listáról talán azt érdemes kiemelni, hogy a Brand értékében már korántsem az erőteljes reklámkampányok okozzák a legnagyobb emelkedést, és hogy a technológiai vállalatok valamit nagyon tudnak, elég csak az Amazon és az egyik legnagyobb versenytársa, (a nálunk nem annyira ismert amerikai kiskereskedő-óriás) a Walmart Brandértékét összehasonlítani. (forbes, howmuch)

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó