Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Employer Branding - hogyan szerezzünk több és jobb munkatársat


publikacio_3A.jpg

Írta: G.E. Matolay | employerbranding

 

Amennyiben egy őszinte pillantást vetsz a jelenlegi munkáltatói Brandedre, függetlenül attól, hogy mindent megtettél-e a munkáltató Branded felépítéséhez, észre fogod venni, hogy máris rendelkezel egyfajta Branddel.

 

A munkáltatói Branded rá van írva az embereid arcára.  Elmondják, amikor megkérdezik őket, hogy hol dolgoznak.
Ez az érzés szépen beágyazódik a dolgozó mindennapi energiájába vagy közérzetébe. Legtöbb munkáltató úgy gondolja, hogy ezzel a tényezővel nincs mit tenni, az emberei sosem lesznek elégedettek, jobb ha ezt a témát kerüljük.

A munkáltatói  Branded nem más, mint a  munkáltatói jó híred, függetlenül attól, hogy a szervezeted anyagi környezete rendkívülinek, nagyszerűnek, általánosnak vagy  középszerű tekinthető. Kiváló munkáltató Brandje lehet egy gyengébb anyagi feltételekkel és esetlegesen nehezebb fizikai munkát kínáló vállalkozásnak is.

Mielőtt időt és energiát fordítanál a munkaadói Branded - Employer Branded -  külső szakértőkkel elvégzett felépítésére, feljavítására, először készíts egy becsületes önértékelést.

Ezen az önértékelésen dolgozni kell kicsit, de megéri. Meg kell tudnod, hogy dolgozóid, volt dolgozóid, ügyfeleid körében elvégzett belső piackutatásod milyen eredményt hoz. nevezzük ezt egyszerűen Személyzet Brand egészség ellenőrzésnek. 

 

Van 4 terület, ahol ezt az egészség felmérést érdemes elvégezned:


1. Sajt adatok: 

Bizonyára vannak már saját tapasztalataid, információid arról, hogy dolgozóid mit gondolnak a cégedről, vezetéséről, belső kultúrájáról, a munkaajánlatodról. Ezen adataidat kiegészíthetik partner vagy alvállalkozói információk is. Lehetnek korábbi felmérés eredményeid is, amelyek adatait hozzáadhatod ehhez a ponthoz.

 

2. Belső adatok:
A dolgozók foglalkoztatási és általános munkahelyi tapasztalatai jelentősen hozzájárulnak szervezeted munkáltatói hírnevéhez. Ide tartoznak meglévő és volt dolgozóid is. Végezz felméréseket ennek kiderítésére. Felméréseidben fokuszálj arra, hogy milyen eltérés van az általad nyújtott lehetőségek és a dolgozói igények között.

 

Elég gyakran fordul elő, hogy a cég által magasra tartott lehetőségek és kompenzációk alacsonyan vannak a dolgozói igények rangsorában. Sosem szabad megijedni egy ilyen felméréstől. Általános üzleti tapasztalt, hogy egy őszintén elvégzett felmérés minden esetben már helyből javítja a dolgozói megítélést.

3. Külső adatok:
Lehetőséged van arra is, hogy felmérd a potenciális, új dolgozóid véleményét a cégedről. Felméréseket végezve megtudhatod tőlük, hogy mit tudnak rólad, miről vagy ismert és mennyire tudják, hogy milyen képességű embereket szeretnél bevonzani a cégedbe.

4. Konkurens adatok:
Azok a szervezetek, amelyekkel a tehetségek megszerzésével versenyeznek, jellemzően az Te iparágadban vannak. Ebből az iparágból veszed fel a legtöbb embert és ide is kerülnek vissza, miután elhagyták a cégedet. 


Amennyiben lehetséges végezz egy piackutatást, hogy iparágadban melyek azok a jelentős cégek, akik sikerrel alkalmaznak nagyobb mennyiségben új embereket és tudd meg, hogy miben jók, mik a sikeres eljárásaik.


“A munkáltatói Branded jelenlegi helyzetének a felmérése egy jelentős mérföldkő lesz, amely mérhetetlen belső energiákat képes mozgósítani jövőbeli, sikeres Employer Branded kialakítása számára.”

Amennyiben ezt a 4 fenti pontot el tudod végezni a kielemzett adatokból egy nagyon alapos képes lesz arról, hogy miként tudsz javítani saját Munkáltatói - Employer - Brandeden.
Sokan végeznek piackutatásokat, felméréseket, elemzéseket a vásárlói piac több területén. Kevesen végzik el azt a munkatársi, potenciális munkaerő piacon.

Minden munkáltató két fő vásárlói körrel rendelkezik:
1. Vevőkör
2. Dolgozók

A mai gazdasági helyzetben, ahol a jó munkaerő nem tolong a cég ajtajában érdemes optimalizálni a céget a 2. vásárlói kör számára nyújtott ajánlatokon.
Ennek a leghatékonyabb eszköze a modern, Employer Branding.

 

G.E. Matolay 

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó