Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Brand szabászat I.

 

publikacio_32_1.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, branding

 

Amikor már megismerte és megértette a brand stratégia építés alapvető elemeit, akkor hátra léphetünk egy kicsit és elkezdhetünk egy szélesebb képet nézni. Egy erős, tartós és egyedi brand létrehozása csak az utazásának kezdete, amely erős üzleti arculatot alakíthat ki vállalkozása számára.

 

A már megismert alapvető ismeretek természetesen az első fontos lépés a Brandje alapjainak megteremtése felé. A brand stratégia építés csak olyan messzire vezet, amilyen mértékben egy kivitelezhető és ütőképes tervezettel rendelkezik.
 

Amikor a brand stratégiára gondol, fontos, hogy azt egy hosszabb távú, folyamatosan fejlődő   folyamatnak tekintse és ne egy “megcsináltuk, készen van” típusú tevékenységnek.
 

Nem ritka, hogy a Brandek fejlődnek, miközben növekednek, miközben egyre jobban tudatába kerülnek annak, hogy mi az, amit a  közönség kedvel és mi az, amit nem szeret.

 

A legsikeresebb Brandek nem azok, amelyek egyszer megtalálják azt, ami jól működik, és ragaszkodnak ehhez a a fegyverhez, nem számít mi is történik.

Ehelyett a legjobb vállalatok finomítják és tovább finomítják brand stratégiájukat, hogy megtalálják a megfelelő egyensúlyt és lehető legjobban mértékben érjék el vele vásárlókörük szívét és eszét.  

 

Mielőtt belekezdenénk ezekbe a nagy különbségeket mutató brandekbe, vizsgáljuk meg, mit csinálnak a legsikeresebb brandek, azért hogy folyamatosan a csúcson tudjanak maradni. 

 

„A cél nem csak az, hogy brandje felismerhető legyen, hanem az is, hogy vásárlóköre  annyira szorosan azonosuljon a vállalat által meghatározott brand karakterisztikákkal, hogy ezen keresztül váljon ismertté."

 

A sikeres Brandek védjegyei

 

A világ legjobb vállalatai mind sikeres brand stratégiákat alakítottak ki az eladásaik és a profitjuk fejlesztésére. Olyan Brand stratégiát, amely alapvetően meghatározza és irányítja marketing és értékesítési stratégiáikat.

Íme néhány dolog, amit jól csinálnak:

 

publikacio_32_2.png

 

1. Egyértelmű személyazonosságuk van

 

A brand nem egy marketing eszköz. Ez képviseli a vállalkozás legbelsőbb magját. Ez alapján képes érzékelni a külvilág a vállalatot, annak legértékesebb jellemzőit.
 

A dolgok eladására való felhasználáson túl a legsikeresebb brandek elsősorban erős és határozott identitást hoznak létre vállalataik számára.
A vállalat személyazonosságát mélyen beégetik a vásárlóközönség tudatába, lelkébe.

 

A cél nem csak az, hogy brandje felismerhető legyen, hanem az is, hogy vásárlóköre  annyira szorosan azonosuljon a vállalat által meghatározott brand karakterisztikákkal, hogy ezen keresztül váljon ismertté.

E mellett van még egy igen fontos funkciója, mégpedig az hogy ez a személyazonosság alaposan megkülönböztesse őt a versenytársaktól.

Legjobb példa - Apple: Az 1980-as években az Apple arról volt ismert, hogy az első személyi számítógépet vezette be a piacra. Az évtized lezárása és az 1990-es évek kezdete után egy hosszabb időszakot követően a vállalat újból feltalálta magát. Az Apple nemcsak számítógépes vállalat lett, hanem a luxus és az innováció irányába fordította Brandjét.

 

publikacio_32_3.png

 

Az olyan termékek bevezetésével, mint az iMac, iPod és később az iPhone, a vállalat új brand identitást, személyazonosságot indított be: vezető innovátorok lettek, akik fényűző életmód szintű termék érzést  bárkinek, aki megvásárolta termékeit. Az Apple még manapság is szeret teljesen különböző lenni a versenyben a „Másképp gondolkodó” céges mottójával.


Amikor a cég tulajdonosa megérti, hogy a brand stratégia építés egy középtávú munka és képes mélyen elültetni a vásárlóközönség szívébe a cég névjegyét, akkor nem hezitálnak a munka folytatásában.

Manapság a brandek világát éljük, a brandek mindenütt ott vannak, már léteznek brand függők, fanatikusok és erős brand követők.
Egyes brandek világszintűek, mások lokálisak, mégis ugyan ez a hatás.

Az elismert brandek a vásárlóknak biztonságot, nyugalmat és büszkeséget jelentenek. Tegye le ön is cége névlegyét a piacon.

 

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó