Virulj, amikor a többiek kínlódnak!
Írta: G.E. Matolay | brand, branding , brandfejlesztés
Lehet-e jobb időszak a vállalkozásod számára a növekedésre, mint akkor, amikor a recesszió, válság időszak vagy akár egy uborkaszezon az összes konkurensedet lelassítja?
Akkor a legszebb növekedni, amikor mások helyben járnak. Hiába is tagadod, ez a fajta öröm széles vigyort varázsolhat arcodra, és most itt van a lehetőség!
Kétfajta vállakozó létezik. Az egyik, akit a válság a földbe döngöl és még gondolkodni sem képes tőle. A másik, akit ez a kihívás felpörget és begyorsít. Tartozz a második csapatba, mert ők a nyerők. Válság és krízis mindig is elér minket, életünk során többször is.
Minden sikeres üzletember a válság idején mutatja meg a benne lévő igazi potenciált.
Könnyű virulni, amikor mindenki mosolyog, akkor kell tudni erőre kapni, amikor a körülöttünk lévő környezeti tényezők mindezt nem támogatják.
Szóval a mostani feltételek nem is lehetnek jobbak, mint amikor a gazdaság pang, a cégek küszködnek, és a költségszorítások hatása a szállítók egész tömegét kényszeríti térdre.
És itt jön a gondolkodásbeli probléma. Mindenki természetesnek veszi ilyenkor, hogy:
- a kiadásokat kell csökkenteni,
- a termelés le fog lassulni,
- az árak zuhanni fognak,
- ügyfeleket fogunk veszíteni,
- az embereknek nincs pénzük vásárolni,
- a profit csökkenni fog,
- a munkabérek stagnálnak,
- a cégek mindenhol költségszorító intézkedéseket hoznak,
- az elbocsátások és a munkanélküliség nőni fog.
És itt van a legfontosabb lélektani pillanat. Ki merheti állítani, hogy józan ésszel átgondolva ez a legjobb pillanat arra, hogy a cég növekedésnek induljon.
Tényként állíthatom, hogy a legtöbb vállalkozó ki nem állhatja a változást. Hiszen ők is emberek: a biztonságot, az állandóságot, a stabilitást, a nyugalmat szeretik. Nézz meg pár idős embert, csak arról mesélnek, amikor régen még minden ugyan az volt és állandó és ettől voltak boldogok.
De a startoló, új cégek és a vérbeli, vállalkozó szellemű vezetők IMÁDJÁK a változást. És minél kisebb, minél rugalmasabb egy cég, annál könnyebben változik.
Hidd el, hogy az olyan cégek, mind a Tiéd gyorsan irányt tudnak váltani. Új üzleti modellt, új piaci területet, új piacokat lehetőségeket próbálhatunk ki, és ha változik a gazdaság szele, mi előbb készen állunk, mint bárki más.
De hogyan tudunk eredményesen és biztonságosan manőverezni egy ilyen időszakban, amikor a cég költségvetése alacsonyabb? Hogyan csökkenthetjük a kockázatot, miközben e viharos gazdasági vizeken hajózunk?
A válságban nem lelassulni kell, hanem felkészülni az ÚJ szélre.
Röviden leírom, hogy milyen programot is állítunk össze kedvenc ügyfeleink számára, amikor ilyen helyzetbe kerülnek:
1. A gondolkodásmód és attitűd helyreállítása
Minden vezetőnél el kell érni, hogy kikerüljenek a szellemi lehúzó spirálból. A vezetésnek el kell érnie, hogy mindenki erőre kapjon és megoldani akaró, átevezni, túlélni akaró gondolkodásmódra váltson.
2. Válságkezelő program végrehajtása, hogy a cég működésében meg tudjon felelni a jelenlegi körülményeknek
Természetesen meg kell tenni azokat a szükséges lépéseket, amelyek a vállalkozást ebben a válságos időszakban rentábilissá teszik. Viszont ezt már nem szomorkásan tesszük, hanem várva a következő fejélesztési lépést.
3. Válságprogram ellenére sosem válunk meg olyan kapcsolatoktól, emberektől, akik eddig számítottak. Sosem.
4.Beindítjuk a fejlesztési programokat és azon dolgozunk, hogy a vállalkozást újra szélirányba tudjuk fordítani.
Egy biztos: A válságnak hamarosan vége lesz. Mi azt akarjuk, hogy a változás végénél a mi Brandünk, felkészülten és csillogóan vágjon bele az új lehetőségek felfelé vivő áramlatokba.
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó