Hogyan befolyásolja a brand stratégia építés az ügyfelek vásárlási döntéseit?
Írta: G.E. Matolay | brand , brandfejlesztés, brand stratégia
Manapság már olyan sokat beszélnek a Vállalati Brand Stratégia építésről, amely legújabban alapvetően meghatározza a marketing világát, hogy a kifejezés kezd már teljes jelentést kapni.
Minden vállalkozásnak van egy saját, önmaga által felépített, organikusan kifejlődött brandje.
Manapság minden komolyabb vállakozás vezetősége tudatosan összpontosít a vállalkozás a brandjére. Minden ilyen ügyvezető tudja, hogy a brand sértetlen megőrzése kulcsfontosságú az ügyfelek lojalitása és megtartása szempontjából.
A brand vagy brand stratégia szavak azonban mindmáig sokak tudatában ködösek és ritkán beszélünk arról, hogy a Brand Identitása milyen hozzáadott értéket ad pontosan akkor, amikor az ügyfelek vásárlás mellett döntenek vagy amikor el akarják kerülni az adott céget.
Az ügyfelek vásárolnak vagy nem - és mindent a vállalat brand magatartás alapján teszik
A közösségi média megváltoztatta a vállalkozások képét.
Amikor egy vállalkozás hibát követ el (rosszul, gyengén reagál az ügyfélre az ügyfél elhatárolódásakor vagy ha egy ügyfél elégedetlen egy adott termékkel vagy egyszerűen csak következetlenül nyilatkozik meg a közösségi média felületeken), az ügyfelek gyakran gyorsan és határozottan reagálnak.
A szociális média követői hallják ezt a bojkottot, de ritka, hogy egy nemzeti vállalatot megrázna egy ilyenfajta akció.
Viszont egy kisebb céget, amelynek egy szűkebb piaca van egy ilyen hiba nagyon is képes megrázni. Az ügyfelek egész csoportja képes elhatárolódni a cégtől.
A cég vezetői ilyenkor elegendő nyomást érezhetnek ahhoz, hogy változtassanak viselkedésükön.
Az ügyfél kezelés a brand stratégia igen fontos része és a cég vezetésének a modern időkben erre is fel kell készülnie.
Azok a vállalatok, amelyek sikert akarnak látni, fontosnak tartják saját brandjüket, figyelemmel kísérik a közösségi médiát, ügyelnek arra, hogy ügyfélszolgálatuk legfelső szintjén tartsák számon a felmerülő helyzeteket és enyhítsék azokat.
Tudatosan ügyelnek arra, hogy őszinte és átlátható legyen a működésük az elkerülhetetlenül előforduló hibák kijavításának időszakában is.
“Amikor egy vállalkozás hibát követ el az ügyfelek gyakran gyorsan és határozottan reagálnak.”
Mindez a Brand stratégia része és nagyban hozzájárul a cég vásárlói brand élményéhez.
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó