Céges Brand stratégia - a figyelemfelkeltés mestere
Belső brand építés és a Top alkalmazottak figyelemének felkeltése
Írta: G.E. Matolay | brand, branding
A Brand nagyon fontos szerepet játszik nem csak az ügyfélkörben, hanem a cégen belül is.
A Brand nemcsak az ügyfélkörre hat, hanem vonzza a belső kulcs személyzet figyelmét, komoly összetartó szerepe van, így aztán segít a dolgozók megtartásában is. Piackutató cégek kimutatták, hogy a dolgozók 70 százaléka olyan cégeknél szeret dolgozni, vagy szeretne dolgozni, amelyeknek kialakult Brandje van, amire büszkék lehetnek, mivel ez nagyban megerősíti a biztonságérzetüket.
Nagyon sok cég teljesen megfeledkezik a belső Brandépítésről. Legtöbbjüknél leginkább a külső Brandingre fókuszának, ügyfélkörük kezelésének érdekében.
Mindannyian tudjuk, hogy milyen fontos szerepe van a külső Brandépítésnek, de nem szabad megfeledkeznünk az egyik legfontosabb ügyfélkörünkről, a belső ügyfeleinkről, a meglévő, kulcs kollégáinkról.
“A tisztán megfogalmazott, megértett és alkalmazásba tett céges belső értékek igen komoly hatást gyakorolnak a belső céges kultúra kialakulására.”
Természetesen a tisztán megfogalmazott és jól kommunikált belső céges értékek jó első benyomást tesznek az új dolgozókra is, komoly szerepet tudnak játszani a személyzetfelvétel során.
Viszont, ha tovább megyünk és vesszük a céges belső értékeknek azt a szűk körét, amelyek nemcsak tisztán vannak megfogalmazva, megértve és kommunikálva, hanem napi alkalmazásban is vannak, igen komoly személyzetmegtartó szereppel rendelkeznek.
Végülis ez alakítja ki a cég belső kultúráját, mert azok az alapelvek, amelyek csak a falra vannak felírva - habár képesek jó első benyomást gyakorolni az új emberekre -, rövid idejű hatással rendelkeznek.
Belső Brandépítés és a dolgozók megtartása
Természetesen az új dolgozók figyelmének felkeltése, cégbe való bevonzása igen jó hatással van a cég működésére, ám ez az igazságnak csak az egyik fele.
A belső Brand építés súlyos és alapvető szerepet játszik a meglévő kulcs dolgozók megtartásában, cégen belüli hosszabb karrierjük kialakításában. Az ezredforduló, a globalizáció elég szeszélyessé tette az egész személyzeti piacot.
Piackutatási adatok alapján kiderült, hogy a fiatal dolgozók 60 százaléka rövid időn belül új munkahelyet keres, amennyiben nem találja meg a helyét. Ez a piaci változás komoly kihívás elé állítja a munkáltatókat, nem csupán azért, mert nehéz új embert találni, hanem azért is, mert egyre nehezebb a régieket megtartani.
Mivel a személyzeti költségek jelentős részét teszik ki a cégek összköltségének, ezért minden munkáltatónak komolyan át kell gondolnia a belső Brandépítés fontosságát.
“A külső Brandépítés kulcsszerepet játszik a cégek működésében, viszont a belső Brandépítés meghatározó funkcióval bír a stabil belső működés megteremtésében.”
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó