Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Céges Brand stratégia - a figyelemfelkeltés mestere

Belső brand építés és a Top alkalmazottak figyelemének felkeltése
 

publikacio_1.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, branding

 

A Brand nagyon fontos szerepet játszik nem csak az ügyfélkörben, hanem a cégen belül is.


A Brand nemcsak az ügyfélkörre hat, hanem vonzza a belső kulcs személyzet figyelmét, komoly összetartó szerepe van, így aztán segít a dolgozók megtartásában is. Piackutató cégek kimutatták, hogy a dolgozók 70 százaléka olyan cégeknél szeret dolgozni, vagy szeretne dolgozni, amelyeknek kialakult Brandje van, amire büszkék lehetnek, mivel ez nagyban megerősíti a biztonságérzetüket. 

Nagyon sok cég teljesen megfeledkezik a belső Brandépítésről. Legtöbbjüknél leginkább a külső Brandingre fókuszának, ügyfélkörük kezelésének érdekében.

Mindannyian tudjuk, hogy milyen fontos szerepe van a külső Brandépítésnek, de nem szabad megfeledkeznünk az egyik legfontosabb ügyfélkörünkről, a belső ügyfeleinkről, a meglévő, kulcs kollégáinkról.

“A tisztán megfogalmazott, megértett és alkalmazásba tett céges belső értékek igen komoly hatást gyakorolnak a belső céges kultúra kialakulására.”

Természetesen a tisztán megfogalmazott és jól kommunikált belső céges értékek jó első benyomást tesznek az új dolgozókra is, komoly szerepet tudnak játszani a személyzetfelvétel során. 

 

Viszont, ha tovább megyünk és vesszük a céges belső értékeknek azt a szűk körét, amelyek nemcsak tisztán vannak megfogalmazva, megértve és kommunikálva, hanem napi alkalmazásban is vannak, igen komoly személyzetmegtartó szereppel rendelkeznek.

 

Végülis ez alakítja ki a cég belső kultúráját, mert azok az alapelvek, amelyek csak a falra vannak felírva - habár képesek jó első benyomást gyakorolni az új emberekre -, rövid idejű hatással rendelkeznek.


 

Belső Brandépítés és a dolgozók megtartása

Természetesen az új dolgozók figyelmének felkeltése, cégbe való bevonzása igen jó hatással van a cég működésére, ám ez az igazságnak csak az egyik fele.

A belső Brand építés súlyos és alapvető szerepet játszik a meglévő kulcs dolgozók megtartásában, cégen belüli hosszabb karrierjük kialakításában. Az ezredforduló, a globalizáció elég szeszélyessé tette az egész személyzeti piacot.

Piackutatási adatok alapján kiderült, hogy a fiatal dolgozók 60 százaléka rövid időn belül új munkahelyet keres, amennyiben nem találja meg a helyét. Ez a piaci változás komoly kihívás elé állítja a munkáltatókat, nem csupán azért, mert nehéz új embert találni, hanem azért is, mert egyre nehezebb a régieket megtartani.

Mivel a személyzeti költségek jelentős részét teszik ki a cégek összköltségének, ezért minden munkáltatónak komolyan át kell gondolnia a belső Brandépítés fontosságát.

“A külső Brandépítés kulcsszerepet játszik a cégek működésében, viszont a belső Brandépítés meghatározó funkcióval bír a stabil belső működés megteremtésében.”

 

G.E. Matolay 

MG Vállalkozás Mérnökség

Unique Branding szakértő, író, előadó