Brand szabászat II.
Írta: G.E. Matolay | brand, brading
Amikor már megismerte és megértette a brand stratégia építés alapvető elemeit, akkor hátra léphetünk egy kicsit és elkezdhetünk egy szélesebb képet nézni. Egy erős, tartós és egyedi brand létrehozása csak az utazásának kezdete, amely erős üzleti arculatot alakíthat ki vállalkozása számára.
A már megismert alapvető ismeretek természetesen az első fontos lépés a Brandje alapjainak megteremtése felé. A brand stratégia építés csak olyan messzire vezet, amilyen mértékben egy kivitelezhető és ütőképes tervezettel rendelkezik.
Amikor a brand stratégiára gondol, fontos, hogy azt egy hosszabb távú, folyamatosan fejlődő folyamatnak tekintse és ne egy “megcsináltuk, készen van” típusú tevékenységnek.
Nem ritka, hogy a Brandek fejlődnek, miközben növekednek, miközben egyre jobban tudatába kerülnek annak, hogy mi az, amit a közönség kedvel és mi az, amit nem szeret.
A legsikeresebb Brandek nem azok, amelyek egyszer megtalálják azt, ami jól működik, és ragaszkodnak ehhez a a fegyverhez, nem számít mi is történik.
Ehelyett a legjobb vállalatok finomítják és tovább finomítják brand stratégiájukat, hogy megtalálják a megfelelő egyensúlyt és lehető legjobban mértékben érjék el vele vásárlókörük szívét és eszét.
Mielőtt belekezdenénk ezekbe a nagy különbségeket mutató brandekbe, vizsgáljuk meg, mit csinálnak a legsikeresebb brandek, azért hogy folyamatosan a csúcson tudjanak maradni.
„A cél nem csak az, hogy brandje felismerhető legyen, hanem az is, hogy vásárlóköre annyira szorosan azonosuljon a vállalat által meghatározott brand karakterisztikákkal, hogy ezen keresztül váljon ismertté."
A sikeres Brandek védjegyei:
A világ legjobb vállalatai mind sikeres brand stratégiákat alakítottak ki az eladásaik és a profitjuk fejlesztésére. Olyan Brand stratégiát, amely alapvetően meghatározza és irányítja napi működésüket és ezen túl a marketing és értékesítési stratégiáikat is.
Íme néhány dolog, amit jól csinálnak:
II. Egyértelműen a közönségre összpontosítanak
Annak az erőfeszítése során, hogy valami egyedit, újat és nagyszerűt alkossunk gyakran elfelejtjük, hogy ki számára is alkotjuk meg az adott Brandet.
Nagyszerű, ha a csapatod úgy gondolja, hogy az elkészült Brand Stratégia jól néz ki, viszont az ebben érdekelt feleknek a célközönségre kell összpontosítaniuk.
Természetesen nagyon is fontos egy olyan Brand Stratégia megtervezése és kifejlesztése, amelyre büszke lehetsz, és amelybe időt, energiát fektetsz be.
Amennyiben ez nem kapcsolódik szorosan azokhoz a fogyasztókhoz, akiket megpróbál elérni, megérinteni, átalakítani, akkor lehet, hogy hiába való lesz a munka.
A tökéletes Brand stratégiának minden esetben tükrözniük kell a célpiacukat.
Sokszor kellett utólagosan kijavítanunk csináld magad brand Stratégiákat. Lelkes csapat dolgozott rajta hónapokon keresztül. Igen a brainstorming nagyon is hasznos lehet, csillogó ötleteket tud eredményezni.
Sokszor fordul elő, hogy briliáns ötlettel találkozom, mint a Brand Stratégia alapötlete.
Minden esetben igen kellemetlen az ilyen ötleteket, tervezeteket, hosszú idők munkáját szembesíteni a célpiaccal. Sok esetben nagy sóhajtozások közepette újból kell kezdeni minden munkálatot. Ezért is nagyon fontos a Brand Stratégia megtervezésénél, kidolgozásánál és kivitelezésénél két tükröt tartani. Egyik tükörben saját ötletünket másikban a célközönséget kell egy időben látnunk.
Az Apple azért járt sikerrel, mert tudja, mely célközönség gombokat kell megnyomnia, és melyik fájdalom pontra kell rámutatnia.
Egy alapos és részletes bepillantás a célközönségünk akaratába, vágyaiba, érdekeibe, szokásaiba elegendő információval fog szolgáltatni
a Brand Stratégiád hogyan is jelenjen meg, milyen végső formát alkosson.
Jó példa - Kész ételek:
Egy öko élelmiszerbolt lánc „élj egészséges életmódot” koncepciót alkotott meg, amely mindig üzenetükben benne van, részévé vált a bolt lánc napi munkájának, dolgozói kultúrájának, amely minden mozzanatában teljes mértékben és egyértelműen a célközönségük felé irányul.
Minden termékük, bolti koncepciójuk mind az út közben lévő, aktív embereket kommunikálja. A cég mindig tudja, hogy kivel beszél. A vállalkozás minden porcikája erre van alapozva.
Ezt szem előtt tartva A Brand Stratégia és céges koncepció és működtetési erőfeszítéseink sikeresek lesznek. Az ilyen erőfeszítéseik elősegítik a hűséges és elkötelezett ügyfélkör előmozdítását.
Olyan ügyfélkört, amely folyamatosan felbukkan a cég minden kommunikációjában, termék felületén.
“A világ legjobb vállalatai mind sikeres brand stratégiákat alakítottak ki az eladásaik és a profitjuk fejlesztésére. Olyan Brand stratégiát, amely alapvetően meghatározza és irányítja napi működésüket és ezen túl a marketing és értékesítési stratégiáikat is.”
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó