Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Brand frissítés siker vagy kudarc?


Publikacio_28.png

Írta: G.E. Matolay | brand, brandfrissítés

 

A Brand Frissítés nem  is olyan egyszerű folyamat,  mivel a meglévő ügyfelek visszajelzései és tapasztalatai alapján kell meglépnünk a változtatásokat. Mindezt annak érdekében, hogy megtartsuk meglévő vevőinket, miközben az ismeretlen felé fordulunk új ügyfelek meghódításának érdekében.

 

Amikor elkezdi azt érezni, hogy terméke, szolgáltatása meglévő Brandje kezd kicsit megöregedni, akkor az új ügyfelek nem érkeznek már olyan gyorsan, mint korábban. A meglévő ügyfelek érdeklődése csökken és úgy látja, hogy páran már kezdenek átpártolni újdonságok kipróbálása végett. Az öreg profik tudják, hogy semmi sem tart örökké. Egy neves brand szakértő dobta be nekem erre azt a szakállas mondást, hogy “a legjobb nőt is unja valaki”.

 

 

Az életciklus 

 

Publikacio_28_2.png

 

Minden Brandnek - legyen az termék vagy szolgáltatás - megvan a saját maga életciklusa: megszületése, beindulása, fellendülése, virágkora és hanyatlása. Természetesen vannak örökzöldek is, de időről-időre még ezeknek is szükségük van Brand Frissítésre.
 

Mára már egyre rövidül a Brandek életciklusa és ezért sok Brandtulajdonosnak fő a feje. Akik nem értik ezt a törvényt azok magukat hibáztatják vagy a a konkurenciára próbálják rákenni hanyatlásuk okát.
 

Egyik sem jó megoldás. A természetnek ezzel a törvényével nem igazán lehet vitatkozni.

Az egyetlen dolog, amit meg kell tenni, amikor érezzük már a hanyatlás első jeleit az maga a Brand Frissítés.
 

A brand élete és teljesítése ugyanis ilyenkor már komoly kihívás előtt áll.  Ebben a vezetésnek, a tulajdonosoknak is fontos szerepük van.
Ki kell szállni a kényelmes székből és meg kell újulni. El kell felejteni a piac vagy a konkurencia hibáztatást és bele kell fogni a megújulásba. Kicsit izzadságos egy munka, de igencsak megéri.

 

Aki végigcsinálta nem csak termékében, szolgáltatásban újult meg, hanem vezetésében is új erőre kapott.


“Minden Brandnek - legyen az termék vagy szolgáltatás - megvan a saját maga életciklusa: megszületése, beindulása, fellendülése, virágkora és hanyatlása.”


Mindenkinek tudni kell, hogy sok vezető Brand nagyon gyakran frissíti meg magát. Figyelik az eltelt időt, figyelik az új trendeket és a saját brand teljesítését és időben lépnek.
Igenis, ügyelnek arra, hogy a Brandjük naprakész legyen.

Mindannyian a szakmában tudjuk, hogy a Brand Frissítés nem egy könnyű feladat, mivel a meglévő ügyfelek visszajelzéseinek, tapasztalatainak, termék élményének a felhasználásával kell elindulni egy  új ismeretlen felé annak érdekében, hogy meglévő potenciálunkat ne veszítsük el és új teret tudjunk hódítani.
Ez nem csak kereskedők, szolgáltatók, hanem a gyártók is megteszik.


“Aki végigcsinálta nem csak termékében, szolgáltatásban újult meg, hanem vezetésében is új erőre kapott. “

Kereszteződésben

 

publikacio_28_3.png


Gyakran találkozunk az üzlet tulajdonosokkal ebben a fejlesztési  kereszteződésben: elinduljuk a brand frissítéssel vállalva a kockázatot vagy maradjunk meg inkább a bevált, réginél.

Milyen megoldást válasszunk? Új arculatot, új nevet, vagy fejlesszünk rajta? Alakítsunk ki fokról, fokra egy új brand kultúrát?

Igen, a Brand Frissítés hatalmas siker arathat, de a pontosan kitűzött, új üzleti cél vagy az alapos tervezés hiánya miatt  kudarcot vallhat. Tudni kell okosan váltani. Időben és okosan váltani.

A nagy Brandek Frissítésének két alapszabálya van: időben és tervezetten, nem elsietve.
Az eszesen és bölcsen végrehajtott változások a meglévő Brandnek Új lendületet, Új életciklust ad, évekre kinyújtva annak teljesítését és elismertségét. 

 

Egy sikeres Brand sokkal többet jelent, mint pusztán a logó, az arculat feljavítása, abban reménykedve, hogy ez jól megy át a közönségnek. A gyümölcsöző és virágzó Brandek igazi alapja a hamisíthatatlan ügyfél élményen alapul.
 


“A nagy Brandek frissítésének két alapszabálya van: időben és tervezetten, nem elsietve.”

 

 

Brand frissítés - megújult brand kultúra

 

publikacio_28_4.png


Az intelligens és éles elméjű Brand Frissítés olyan új fejlesztést eszközöl, amellyel meglévő és új ügyfélkörének egy élénk, dinamikus és lendületes Brand Kultúrát biztosít.
A legjobb módszer annak biztosítására, hogy a siker az oldalunkra álljon, ha megtervezzük a pontos támadási útvonalat.

 

Brandek energiaszintje

 

Miért fontos a Brand energiaszintjének fenntartása?
Először is a közönsége, vásárlóköre. Idővel ők is változnak. Valószínűleg követnünk kell a példájukat, hogy mind érdeklődésük, mind támogatásuk fennmaradjon.

 

Másodszor, a verseny. Más vállalatok jelenléte gyakran nyomást gyakorol a fejlődésre és az innovációra - mindenekelőtt akkor, ha a versenytárs piaci részesedésünkből megpróbál darabokat kihasítani.
Ilyen esetben egy alaposan megtervezett, ötletes és élelmes Brand Frissítés potenciálisan megmentheti ezt a napot.


Egy kis segítség


Ha még nem gondolkodott el a céljairól és stratégiáról, akkor figyelmébe ajánljuk ezt a rövid, de hatékony Brand elemzési lépéssort:

 

1. Fogalmazza meg részletesen a vállalkozását, valamint a legfontosabb termékeit és szolgáltatásait.


2. Mi a küldetése? Mi az, ami igazán lelkesíti a vállalkozásával, termékével, szolgáltatásával kapcsolatban?
(legyen pár határozott gondolat, amely pontosan leírja a közönségének, hogy mivel is foglalkozik)

3. A  közönsége számára mik a legfőbb jellemzői?

4. Adja meg a terméke / szolgáltatása 3-4 legfontosabb jellemzőjét.

5. Nevezzen meg 6 fő konkurenciát, 3 direktet és 3 indirektet.

6. Nevezzen meg 3 olyan Brandet a működési körében, akiket csodál. Írja le pontosan, hogy miért.

7. Melyek azok a meglévő trendek, amelyek meghatározók az Ön szempontjából? (írja le részletesen)


8. Írja le, hogy ki a milyen típusú az ügyfele?  Kiket próbál elérni?
Amennyiben összes ügyfelét egyetlen szuper ügyféllé alakíthatná, hogyan nézne ki? Milyen tulajdonságokkal rendelkezne?

9. Mi tartja fenn ügyfelei érdeklődését?

10. Milyen kulcsfontosságú problémát akar megoldani számukra?


11. Ki lenne az új ügyfélköre, akiket szívesen látna vásárlóként.

12. Miben szeretne különbözni, figyelembe véve a főbb irányadó trendeket?

13. Mi az az elsődleges üzenet, amelyet továbbítani szeretne az ügyfeleknek?

14. Mit szeretne, hogy ügyfelei érezzenek? 


Ez a fenti Brand elemzési lépéssor nem adja meg a teljes megoldást, de végighaladva rajta beindíthatja a Brand Frissítés gondolatmenetét.

A tervező asztal

 

Mint már említettük, a támadás pontos útjának megtervezése elengedhetetlen az okos brand Frissítéshez. Dolgozza ki alaposan a stratégiát, tegye fel a tervező asztalra.
Jelenítse meg üzleti céljait és a teljes Brand Frissítés fejlesztésének építkezését, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az ügyfelek által kiváltandó élmény összhangban áll-e általános üzleti céljaival és a piaci trendekkel, igényekkel.

Az átmenet

Az átmenet megtervezésekor ügyeljen arra, hogy meglévő ügyfélkörét tartsa kontroll alatt, és tudatosítsa őket abban, hogy a változás jó úton halad. Folyamatosan csepegtesse az információkat, segítve a közönsége érdeklődésének a fenntartását, hogy számítsanak arra, hogy valami nagy dolog fog történni.

 

“Az intelligens és éles elméjű Brand Frissítés olyan új fejlesztést eszközöl, amellyel meglévő és új ügyfélkörének egy élénk, dinamikus és lendületes Brand Kultúrát biztosít.”

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó