A Brand Stratégia építés törvényei, amely sose évülnek el - III. rész
Az Al Ries 1998-as hány szabálya továbbra is fennáll?
Írta: G.E. Matolay | brand, branding
Huszonkét évvel ezelőtt, Al Ries Brand építés és marketing guru komoly törvényeket tett közzé, amelyek irányadóak lettek a legtöbb iparág számára.
Abban az időben csak 147 millió ember volt csatlakoztatva az internethez, és a Google csak egy induló vállalkozás volt.
Manapság a világ népességének 59% -a böngészi a Google-t (4,3 milliárd felhasználó), és napi átlag szinte hét órát töltenek online.
Láthatóan minden gyökeresen megváltozott, de mennyire tekinthetőek maradandónak az 1998-as szabályok?
Kiderült egy meglepő szám, amely teljesen vagy majdnem egészében még ma is teljesen releváns. Van 5 alapvető igazság, amely időtlennek tűnik és a mai Brand és marketing szakemberek számára is napi eszköz.
Pillantsunk csak bele az egyik ilyen alapvető törvénybe, amelyet még a mai nap is érdemes minden üzletembernek megfontolnia, aki ütőképes és emlékezetes Brand stratégiát akar építeni.
A TÖRVÉNY A GYŐZTESEKNEK 3.
A következetesség törvénye a Brand stratégia építésben:
„Stabil és erős Brandek nem egyik napról a másikra épülnek fel.
A siker még nem is években, hanem évtizedekben mérhető.”
AL Rieses azt állította, hogy „a piacok változhatnak, a Brand Stratégiák fejlődnek és frissülnek, de a Brandeknek változatlanoknak kell lenniük.
A korlátozás a következetességgel kombinálva (évtizedek, nem évek alatt) építi a márkát”. Amennyiben a szűkítési elvet jól kombináljuk a következetesség elvével
akkor kapjuk meg a sikeres Brand építés legfontosabb alapelemeit.
Azok a tulajdonosok, akik következetesen, hosszútávra tervezve építik Brandjüket, tudatos Brand stratégia mentén és használják a szűkítés elvét azok megrendíthetetlen Brandeket építenek fel ügyfélkörük fejében.
A piac gyors ütemű, gyorsan változó és fejlődő világában elengedhetetlen, hogy felismerjük és tiszteljük ezt az igazságot.
Sokunkat ügyvezetőket, tulajdonosokat teljesen megzavarhatnak a gyors és hirtelen piaci változások és elfelejthetjük ezt a fenti igazságot. Ez nagy hiba lenne.
Természetesen a Brandeket képviselő Brand stratégiáknak frissülniük kell, hogy naprakészen kövessék és szolgálják a célközönség igényeit, de a Brandeknek állandóan kell maradniuk. A brand Stratégia elévülhet, de a Brand nem.
Egy szilárd talajon álló, megrendíthetetlen Brand következetesen valós értéket nyújt ügyfeleinek.
Ennek semmi köze sincs a logódhoz, a nevedhez, az arculatodhoz vagy színvilágodhoz. Ennek semmi köze sincs a fülbemászó online kampányodhoz.
Egy következetes Brand naprakész Brans Stratégiája mentén mindent megtesz, hogy napról napra teljesítse ígéretét.
Szakemberként, vezetőként az elsődleges feladatod annak ellenőrzése, hogy ügyfeleid emlékezzenek rád azáltal, ahogy megtapasztaltak téged.
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó