Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok


ÚJRATERVEZÉS, POZICIONÁLÁS -
2020 Júniusi AKTUALITÁS
Csak azoknak, akik még bíznak a jövőben

 

publikacio_52.png

 

Írta: G.E Matolay | brand 


"Ahhoz, hogy a dolgok változatlanok maradjanak, ahhoz mindennek meg kell változnia."

Giuseppe Tomasi di Lampedusa, híres olasz író ezen ünnepélyes idézete a történet lényegét tartalmazza, és korunk komoly üzleti igazságául szolgál.

A felfordulás, az alkalmazkodás és a túlélési kényszer hátterében ez nem lehet időszerűbb igazság a mai világunk számára.

Kisvállalkozásként már alapításunk idejében megtanultuk alkalmazkodni a változásokhoz az évek során, hogy túléljük a nehéz időket is. Megtanultuk, hogy mindig megnyílik egy új lehetőség is a nagy ingadozások közepette. Célunknak tettük ki azt is, hogy minden egyes válságból úgy lépjünk ki, hogy egy új, hosszú távú utat nyerjük meg magunknak.
Ez a cél elképzelésünket a védekező pozícióból a támadóra, a negatívról a pozitívra változtatta.

 

A 2008. évi tőzsdei összeomlás és a nagy recesszió eltérő volt. Hosszú, fájdalmas és félelmetes volt. A bankcsődök, a meghirdetett válság program és a globális pénzügyi rendszer bizonytalansága valódi félelmet keltett.

Átéltük, és végül még erősebben tértünk vissza. Igen, komoly intézkedéseket kellett tennünk a pénzügyi helyzetünk kiegyensúlyozására. De ahelyett, hogy csökkentettük a költségeket, tudatában voltunk annak is, hogy fontos, hogy ügyfeleinkhez és az embereinkhez még közelebb álljunk.

 

Két alapvető kérdést tettünk fel magunknak: mit gondoljuk, hogyan fog kimászni mindebből a piac és milyen pályára fog állni?
A megfelelő üzletben vagyunk-e ahhoz, hogy sikeresek legyünk ezen a piacon?

 

A 2020-os koronavírus-válság nem csak egy újabb válság. Ez egy játszmaváltó.

Ezt hallottuk egyhangúan mind a helyi, mind a nemzetközi ügyfeleinktől. A kérdés nem az, hogy a piac visszatér-e, hanem hogy hogyan és mikor.

A JPMorgan Chase szerint az új vállalkozások nagyjából egyharmada csődbe megy az első két évükben, fele pedig az első öt év után szűnik meg létezni.

Az alkalomhoz illően azon gondolkodtunk, hogy a 18 év alatt felhalmozott bölcsességeinket milyen gyakorlati módszerekkel adjuk át ebben az időpillanatban a cégek javát szolgálva.

 

Tudtuk, hogy a 11 évnyi bikapiacnak (bikapiac=tőzsdei, üzleti kifejezés arra, amikor egy piac folyamatosan nő, terjeszkedik) vége kell, hogy legyen. Nem tudtuk, hogyan fog megtörténni, de abszolút bizonyosan megmondhatjuk, hogy mi sem láttuk előre COVID-19 válság eljövetelét.

Senki sem látta előre.


Ez a fajta helyzet teljesen új a kisvállalkozások többségénél - 51 százalékukat az utolsó recesszió után hozták létre, tehát tíz éves vagy annál fiatalabbak. És a kisvállalkozások 32 százaléka 5 éves vagy annál fiatalabb. Példa nélkül álló gazdasági növekedést élvezhettek a korábbi hosszan elnyúló bika piacon. A jó és kiegyensúlyozott működés volt számukra a normális. Ez pedig számukra egy gyors és brutális gyomros.

Igen, a közvetlen feladat most a kötelező túlélés.
De ez nem csak a rövid távú túlélés kérdése; ugyanúgy, ha nem inkább a hosszú távú életképesség kérdése is.

A vezetés jelenlegi alapvető követelménye az, hogy újra pozícionálja a vállalkozását a jövőbeli sikerek érdekében.

Most nem csak túlélni kell, hanem újrapozícionálni. Aki csak túl akar élni az nem fog túlélni, mert nem lesz új pozíciója. Aki túlél és újra pozícionál az a változó játszma részese lesz. 

Ez magába fog foglalni majd egy pár lépést.

Viszont mindkettőt meg kell tennie ma a jövőbeli siker érdekében.

1. TÚLÉLÉS
2. ÚJRA POZICIONÁLÁS

Kétlépéses üzleti túlélési program a válságok idejére


Első lépés:
CSUPÁN A ZSÍRT VÁGJUK LE, NE AZ IZMOKAT 

 

publikacio_52_1.png

 

A rövid távú túlélés annak felbecslésével kezdődik el, hogy mire van szükség ahhoz a csökkent bevétellel különböző scenariók mentén rövid távon működni tudjunk.

A költségcsökkentés kiszámítása csupán csak azért történik, hogy megfeleljen ezeknek a forgatókönyveknek.

Az új helyzetben betöltött üzleti szerepét valószínűleg erőteljesen befolyásolja majd az, hogy miként kezeli ezt a lépést.

Csupán a zsírt vágjuk le, nem az izmokat.

Minden meglévő eszközeivel tartsa közel magához az ügyfeleit, a korábbi idők kulcsfontosságú partnereit és hű személyzetét.

a) ÜGYFELEK KÖZEL TARTÁSA
b) KULCS PARTNEREK KÖZEL TARTÁSA
c) HŰ SZEMÉLYZET KÖZEL TARTÁSA


Ők ma a legfontosabb erőforrásai a jövő számára, ne veszítse el őket. Velük építette fel a korábbi hatalmi pozícióját, velük érdemes folytatnia. Nem teremtsen olyan helyzetet, hogy belőlük bárkit is elveszítsen.
A veszély helyzetekben sokszor emberek eltávolodnak egymástól vagy a felbuggyanó kritikusságunk áldozataivá válnak. Sokan helytelenül úgy kezelik a veszélyt, hogy gyorsan meg akarnak szabadulni minden olyantól, ami nem tetszik neki.
Egy lehet nem csak a zsírt levágni, hanem az izmokat is. Továbbá tikos költségcsökkentés végrehajtani olyan üzleti területeken, amelyek az új start hajtómotorai lehetnek.

Nem csak a válságot akarjuk most túlélni. A megváltozott ügyfél igények kielégítéséhez szükséges korábbi erőforrások nélkül holtponton találhatja magát.


Konklúzió:
1.Rövidtávú menekülési terv, több scenárió mentén.
2. Okos költségcsökkentés.
3. Csupán a zsírt vágjuk le, nem az izmokat.
3. Ügyfelek, kulcs partnerek, hű személyzet közelben tartása.

 

Második lépés:
A JÖVŐBELI POZÍCIÓNK

 

publikacio_52_2.png

 

A második lépés kéz a kézben jár az első lépéssel.  Számba kell vennie az ön által kínált szolgáltatásokat és az ön által kiszolgált piacokat a válság utáni feltételezett, nagy valószínűségű tényezőkkel szemben. Ehhez nem árt egy kis tájékozódás, piackutatás, elemzés. Tartsuk nyitva a szemünket, ez az idő ne csak arra szolgáljon, hogy több időt töltünk a hálószobánkban, vagy a futópályán.

Például, kezdje el keresni az új összefüggéseket mind a szolgáltatások, mind a piacok területén, ahol az lehetőségek kevésbé korlátozottak és kisebb erőfeszítéssel nagy kitörést lehet végrehajtani.

 

lehetséges, hogy végkövetkeztetésként azt fogja megállítani, hogy, hogy vállalkozását sokkal jobban szolgálná egy teljesen újszerű modell.

Legyen nyitott a radikális ötletekre, ahol a piac megváltozásakor több értéket tud elérni.

Nyugodtan zavarja fel az állóvizet. Minden meglévő erőforrást ragadjon meg a fejlesztésre, piackutatásra, elemzésekre, újratervezésre.

Ez a megközelítés jól szolgált nekünk 2008-ban is, valamint az ezt követő közvetlen pénzügyi következmények idején 2009-ben és 2010-ben is.
Újra látni kezdtük jövőképünket a falon.

Kritikusan el kellett döntenünk, hogy milyen vállalkozási síkon kell majd hosszú távon működnünk, ennek megfelelően megtennünk a tétjeinket, és felkészülnünk arra, hogy elengedjük a régi üzleti modellünk sérült részeit. 


Ügyfélkörünk értékelése megadta nekünk ehhez a szükséges betekintést.
Bizonyos ügyfeleknek alapos piackutatásra és Brandtratégiára és ezek mentén való tudatos üzletfejlesztésre volt szükségük, és hajlandóak voltak ezért fizetni.


Beruházásainkat egy új üzleti modellre váltottuk át, amely magasabb értékű Brandstratégia szakértés és Üzletfejlesztés volt, és elkerülte a hagyományos vállalkozásfejlesztési, marketing és reklám tevékenységeket.

Legyen ön is nyitott a radikális ötletekre, ahol a piac megváltozásakor több értéket tud majd elérni.
Nyugodtan zavarja fel az állóvizet.


Minden meglévő erőforrást ragadjon meg a fejlesztésre, piackutatásra, elemzésekre, újratervezésre. Ne felejtse, a covid nem egy sima válság, hanem egy új játszma kezdete.

 

Új időegységben döntse el, hogy megint nyerni fog 

 

publikacio_52_3.png

 

Minden egyes elmozdulás, piaci földrengés megváltoztatja az üzleti alapokat.
Megváltozik a versenyhelyzet - a régi nyertesek vesztesek lehetnek, az új nyertesek pedig a semmiből nem jelennek meg.

 

A kikényszerített távmunka végzés és a megélhetés átmeneti időszaka a világ legtöbb részén TARTÓSAN megváltoztatja a dolgok menetét. Egy volt ez mindenkor és most is így fog történni.

Ez a covid egy jól irányzott gyomros és KO volt a piac számára.
A helyzet teljesen új gondolkodásmódot és új módszereket teremt és üzleti lehetőségeket nyit meg.


Jelenleg nem képes kontroll alatt tartani az önt körülvevő világot, de tudatos kontroll alatt tudja tartani azt, hogy miként reagál és ha ezen erőfeszítései hatására vállalkozása fennmarad valószínűleg egy sokkal jobb és elképzelhetetlen lehetőségek jövővel néz majd szembe.

 

“Nincs lehetőségünk arra, hogy visszaforgassuk az időt és visszatérjünk annak elejére, de megtehetjük, hogy új időegységben újrakezdünk ott, ahol ahol most vagyunk, és megváltoztathatjuk az új jövő kimenetelét.”
 

G. E. Matolay

MG Vállalkozás Mérnökség

Unique Branding szakértő, előadó, író